AcasăPoliticaSchimbarea pe care Ilie Bolojan vrea să o impună la nivelul personalului...

Schimbarea pe care Ilie Bolojan vrea să o impună la nivelul personalului de la Senat: „Vii cu un demnitar, pleci cu un demnitar”

Președintele Senatului și președintele PNL, Ilie Bolojan, a prezentat miercuri într-o conferință de presă care sunt principalele nereguli pe care le-a identificat în legătură cu activitatea camerei pe care o conduce, potrivit B1. 

Acesta a criticat faptul că există un personal supradimensionat în cazul unor comisii. De asemenea a criticat faptul că senatorii nu pot să numească în aparatul de lucru proprii colaboratori ci trebuie să se bazeze pe angajații aduși în trecut de alți parlamentari:

“Ieri, în ședința Biroului Permanent s-au aprobat două memorandumuri  care urmăresc îmbunătățirea activității Senatului, îmbunătățire în care urmărim câteva direcții. Pe de o parte să avem un aparat profesionist și eficient, în al doilea rând să îmbunătățim procesul legislativ. Să avem un regulament de funcționare cât mai bun, în așa fel încât să avem o dezbatere corectă și civilizată în sălile de ședință ale Senatului și nu în ultimul rând să ne îmbunătățim relațiile cu celelalte instituții.

 

Am constatat în aceste zile de când ocup această funcție de președinte a Senatului câteva acumulări negative care nu pot fi contestate. La Senat, în loc ca persoanele care sunt pe cabinetele demnitarilor să vină cu aceștia și să plece cu aceștia așa cum este practica peste tot în administrația publică locală până la Guvern a fost posibilă angajarea directă pe o perioadă nedeterminată. Prin urmare, de-a lungul ciclurilor electorale au fost angajări peste angajări și am ajuns în situația în care o persoană care ocupă o funcție de conducere de exemplu în Senat nu poate să își aducă niciun colaborator și găsește niște oameni aduși de ceilalți oameni din ciclurile anterioare a căror pregăire poate fi discutabilă, a căror preocupări sunt total diferite de agenda demnitarului. Și vă rog să îl întrebați pe domnul Ghinea în ce situație și-a găsit cabinetul, ca să dau un singur exemplu. Trebuie să urmăm această lege a normalității. Vii cu un demnitar, pleci cu un demnitar”.

Ce cuprinde Memorandumul

 

Având în vedere contextul bugetar actual care determină limitarea cheltuielilor publice, precum și faptul că actuala structură organizatorică a Senatului a fost aprobată în anul 2013, iar evoluția în timp a organizării interne instituționale a determinat apariția de noi activități, dar și mutarea unor activități în on-line, se impune actualizarea  structurilor astfel încât să reducă si să eficientizeze alocarea resurselor financiare bugetare prin reorganizarea structurii organizatorice a Senatului si reducerea anumitor cheltuieli bugetare.

  1. Măsurile de reorganizare vizează întreaga structură organizatorică a Senatului, care este redimensionată conform actualelor nevoi ale prezentei legislaturi, precum și prevederilor legale în vigoare, prin desființarea unor posturi și eficientizarea fluxurilor informaționale între structuri prin:
  2. 1. reorganizarea structurilor care deservesc cabinetele senatorilor cu funcții de conducere în Biroul Permanent, astfel încât acestea să fie în concordanţă cu modul general de organizare al cabinetelor demnitarilor, conform legislației generale în domeniu.

Prin modificările propuse se are în vedere asigurarea continuităţii activității şi a funcționalității cabinetelor, dar și conferirea posibilității pentru demnitari de a lucra cu personal propriu, angajat pe durata mandatului, pe funcţii contractuale alocate la nivelul cabinetului.

Concret, se va aloca un număr fix de posturi la fiecare cabinet care deservește activitatea unui membru al Biroului permanent, după următorul algoritm:

  1. 1 post de funcționar public parlamentar la fiecare cabinet, care asigură continuitatea activității;
  2. 2 posturi de personal contractual pe perioada mandatului membrului Biroului permanent angajat la propunerea acestuia.

Din această reorganizare va rezulta o reducere de 17 de posturi.

1.2.reorganizarea activității personalului care deservește activitatea Cabinetului Președintelui, Cancelaria Președintelui, precum și Grupul de consilieri, prin menținerea structurilor existente care vor fi alcătuite dintr-o funcţie de conducere, un funcționar public parlamentar și a unui angajat contractual pe perioada mandatului Președintelui, pentru fiecare dintre cele trei structuri, și reducerea numărului de posturi de execuție prin desființarea acestora;

Din această reorganizare va rezulta o reducere de 5 de posturi.

  • Pentru grupurile parlamentare reducerea va rezulta ca urmare a schimbării normei de alocare a personalului care deservește activitatea grupurilor parlamentare.

Grupurilor parlamentare li se repartizează cate un post la care se adaugă o cota de un angajat la 2,5 senatori, rezultând astfel o reducere de 7 posturi. ( cota actuală era 1 angajat la un număr de 1,75 senatori)

Personalul angajat la grupurile parlamentare va avea fie statut de funcționar public parlamentar fie, pe perioada mandatului liderului, personal contractual;

  • crearea unor structuri flexibile la nivelul comisiilor parlamentare prin reducerea personalului alocat şi stabilirea unui număr de posturi fix la fiecare comisie parlamentară, raportat la activitatea din legislatura precedentă a comisiei, conform anexei nr. 3;

Din această reorganizare va rezulta o reducere de 36  de posturi

  • reducerea numărului de secretari generali adjuncți prin eficientizarea activității acestora si, în mod corespunzător, diminuarea personalului angajat pentru asigurarea activității acestora rezultând o reducere de 2 posturi;
  • redimensionarea tuturor structurilor din aparatul tehnic, alcătuit din funcționari publici parlamentari precum și personal contractual, prin desființarea unor posturi de conducere si desființarea unor posturi, potrivit prevederilor legale după cum urmează:
  • comasarea a două direcții generale și implicit crearea  unor structuri mai eficiente, cu accent pe controlul cheltuirii banului public, dar și asigurarea fluxurilor corecte de activitate;
  • Centrul de organizare și promovare a evenimentelor va funcţiona la nivel de serviciu, având în vedere numărul mic de persoane din componenţa acestei structuri;
  • reducerea necesarului de şoferi care asigură transportul demnitarilor, prin micşorarea numărului de autovehicule deservite şi, implicit, a posturilor aferente.

Aceasta se va realiza prin:

-alocarea unui autoturism cu şofer la 10 senatori aparţinând unui grup parlamentar, în comparaţie cu proporţia de 1 autoturism la 8 senatori în prezent (excluzând din numărul de membri ai grupurilor, senatorii care beneficiază de autoturism de serviciu cu şofer conform funcţiilor deţinute în structuri ale Senatului);

-reducerea  autoturismelor cu şofer pentru anumite posturi şi reorganizarea autoturismelor de permanenţă în ture.

Din această reorganizare va rezulta o reducere de 24  de posturi

Actuala organigramă, stabilită prin Hotărârea Senatului nr. 8/2013, cu modificările ulterioare,(anexa 1) prin cele 796 posturi bugetate, nu mai asigură funcţiile necesare desfăşurării unei activităti parlamentare eficiente. În condiţiile limitărilor bugetare actuale, se impune  realizarea unei noi organigrame cu un număr mai mic de structuri şi implicit un număr mai mic de funcţii de conducere si de execuție.

 

Organigrama propusă prin prezentul memorandum (anexa 2),în condiţiile restricţiilor bugetare actuale, prin cele 618 posturi rămase, are un număr mai mic de structuri şi implicit un număr mai mic de funcţii de conducere. Prin reducerea a 178 de posturi, organigrama propusă va asigura minimal funcţiile necesare unei funcţionări a serviciilor Senatului, implicând creşterea responsabilităţilor şefilor de servicii şi birouri, desfiinţarea unor posturi de secretari generali adjuncţi, a unor direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, comasarea atribuţiilor mai multor structuri.

 

Situaţia comparativă se prezintă astfel :

 

Denumire structura Organigrama actuala Organigrama propusa Reducere
Secretari generali adjuncţi 4 2 -2
Direcţii generale 6 4 -2
Direcţii 17 16             -1
Servicii 25 16 -9
Birouri 9 13 +4
TOTAL 61 51 -10

 

 

 

La nivelul structurilor, reducerea posturilor, astfel încât să rezulte o diminuare a numărului actual de posturi cu 178, se va face la nivelul fiecărei direcţii generale sau structuri  direct subordonate Secretarului general, pe baza unei analize privind eficientizarea activităţii, astfel încât la nivelul structurilor se vor reduce un număr de posturi după cum urmează :

 

Articolul Schimbarea pe care Ilie Bolojan vrea să o impună la nivelul personalului de la Senat: „Vii cu un demnitar, pleci cu un demnitar” apare prima dată în Ecopolitic.

Sursa: Ecopolitic.ro

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks