Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a transmis joi imagini live cu montarea tablierului central la Podul Grădiștea. Pe șantierul podului de cale ferată peste Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București – Giurgiu, lucrările se află în faza finală, spune el.
”𝗠𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁 𝘀𝗶𝗺𝗯𝗼𝗹𝗶𝗰, 𝗱𝘂𝗽𝗮 𝟭𝟵 𝗮𝗻𝗶
Pe șantierul podului de cale ferată peste Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București – Giurgiu, lucrările se află în faza finală:
astăzi a început montarea tablierului central al acestui nou pod, care îl înlocuiește pe cel vechi, prăbușit în urma inundațiilor în 2005 în total, sunt 5 elemente de tablierului metalic, care se montează începând de astăzi, care cântăresc aproximativ 280 tone fiecare la construcția căii ferate de pe pod și viaduct s-a folosit „slap track” – o soluție care simplifică execuția suprastructurii căii ferate, folosită pentru prima dată în România lungimea totală a podului și viaductului peste Argeș este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri
Acest proiect este încă un exemplu de „ASA NU” în primii 15 ani de la prăbușire, iar acest proiect de reabilitare și reconstruire a podului peste Argeș a constituit una dintre prioritățile noastre, încă din 2020 de când am deblocat acest proiect, iar apoi, în luna decembrie a aceluiași an, am semnat contractul de proiectare și execuție. Îi mulțumesc colegului meu secretar de stat, Ionuț Savoiu, pentru buna coordonare, dar și autorităților locale din Ilfov și Giurgiu pentru susținere!
Redeschiderea acestei linii feroviare va avea loc în prima parte a acestui an și va contribui și la introducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul județelor Giurgiu și Ilfov.
Linia CF București Nord – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă, în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european pe cele 2 coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rhin – Dunăre (fostul coridor IV) și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.
𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲!”, anunță secretarul de stat.
Articolul Secretar de stat: Pe șantierul podului de cale ferată peste Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României, București – Giurgiu, lucrările se află în faza finală apare prima dată în Ecopolitic.
Sursa: Ecopolitic.ro