O reţea de aproximativ 36 de kilometri de piste de biciclete va fi realizată prin PNRR, au anunţat reprezentanţii Primăriei Sectorului 2.
‘Bucureştiul este cel mai congestionat şi poluat oraş din UE. Avem nevoie de infrastructură dedicată transportului alternativ – biciclete şi mijloace de transport nemotorizate. Acest deziderat este concretizat în proiectul depus astăzi pe PNRR: o reţea de 36,45 km de piste, ce va creşte mobilitatea locuitorilor (dinspre casă către serviciu sau diverse obiective din sector)’, au scris reprezentanţii autorităţii locale, vineri, pe pagina de Facebook a instituţiei.
Potrivit acestora, proiectul va fi realizat în baza unui parteneriat încheiat cu Municipalitatea şi va fi implementat pe arterele principale şi secundare.
Traseele sunt următoarele:
– Piaţa Iancului – bd. Pache Protopopescu – bulevardul Carol I – Piaţa C.A. Rosetti (2,45 km);
– Piaţa C.A. Rosetti – Grădina Icoanei – Piaţa Gheorghe Cantacuzino – Piaţa Spania – str. Leonida – Aleea Circului – Parcul Circului (3,10 km);
– Parcul Circului – bulevardul Ghica Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita (2,10 km);
– metrou Obor – str. Maşina de Pâine – Parcul Circului (alee/stradă limitrofă) – str. Barbu Văcărescu – limita Sector 2 în zona Metrou Aurel Vlaicu (4,20 km);
– metrou Obor – Piaţa Obor – str. Ziduri Moşi – Veranda Mall – şos. Electronicii – str. Baicului – str. Maior Ion Coravu – Parcul Naţional (4,45 km);
– Parcul Ion Creangă – str. Munţii Buzăului – str. Nistor Răileanu – str. Nicolae Cânea – str. Moroeni – str. Balotului – str. Maior Vasile Băcilă – Parcul Plumbuita (4,35 km);
– Parcul Ioanid – bulevardul Dacia – str. Traian – Foişorul de Foc – bulevardul Ferdinand I – Piaţa. Pache Protopopescu – str. Sfântul Ştefan – Piaţa Sfântul Ştefan (2,90 km);
– limită sector 2 – şos. Colentina – Calea Moşilor – bulevardul Carol I (7,10 km);
– Cimitir Andronache – str. Litoralului – str. Fabrica de Gheaţă – şos. Colentina (2,90 km);
– bulevardul Barbu Văcărescu (intersecţia cu str .Gh. Ţiţeica) – str. Tunari (intersecţia cu str. Mihai Eminescu) – 2,90 km.
Traseele propuse asigură conexiunea dintre staţiile de metrou situate pe Magistrala M1 (Piaţa Iancului – Obor- Ştefan cel Mare) şi cele de pe Magistrala M2 (Universitate, Aurel Vlaicu, Pipera), conectează cartierele rezidenţiale (Pantelimon, Colentina, Andronache, Ştefan cel Mare) de zonele Obor, Universitate şi Pipera, asigură acces uşor la şcoli, parcuri, monumente, spaţii culturale&comerciale&HoReCa, conectează parcurile din Sectorul 2 cu salba de lacuri.
Valoarea proiectului depus este de aproape 36 de milioane de lei.
‘În prezent, Bucureştiul are doar 32 de km de piste. Din cei 32 de km, 8,7 km sunt în Sectorul 2 – pe Şos. Pantelimon şi Fabrica de Glucoză. Extrem de puţin. De-a lungul timpului, au mai fost marcaţi kilometri de piste pe trotuare, carosabil, aliniamentul bulevardelor. Sunt practic culoare utilizate la comun, frecvent întrerupte de obstacole sau ocupate de maşini parcate ilegal. În plus, sunt spaţii în care bicicliştii se intersectează cu şoferii sau cu pietonii. Un astfel de sistem hibrid implică pericole şi siguranţă redusă în trafic – lipsa siguranţei este factorul demotivant pentru bucureştenii dornici să folosească bicicleta pe post de mijloc de transport alternativ’, au adăugat reprezentanţii autorităţii locale.