Un centru de monitorizare a serviciilor publice în contextul prevenirii efectelor schimbărilor climatice va fi înfiinţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), după ce un proiect de hotărâre pe această temă a fost aprobat în şedinţa Consiliului Local Sector 2 de joi.
‘Se aprobă depunerea cererii de finanţare cu titlul ‘Centru de monitorizare a serviciilor publice în contextul prevenirii efectelor schimbărilor climatice’ în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C10′, prevede actul normativ.
Hotărârea aprobă valoarea maximă eligibilă a proiectului de circa 4,9 milioane de lei fără TVA.
Unul dintre obiectivele proiectului este obţinerea datelor statistice şi tehnice necesare adoptării unor politici publice sectoriale. Un al doilea obiectiv este reprezentat de creşterea competenţelor profesionale ale funcţionarilor publici implicaţi în procesul de digitalizare a serviciilor publice specifice autorităţilor publice locale.
‘În prezent sunt puţine date colectate de autorităţile publice locale sau centrale sau de alte entităţi private utile fundamentării unei politici publice. De cele mai multe ori sunt insuficiente (amplasate în locuri izolate sau cu rază mică de penetrare), inexacte (furnizate de echipamente perimate, corupte sau neutilizate corespunzător) sau necorelate, producând astfel informaţii generatoare de analize superficiale care la rândul lor fundamentează decizii strategice ineficiente’, prevede nota de fundamentare cuprinsă în hotărâre.
Principalele categorii de date, colectate ineficient în prezent, pe care autoritatea locală intenţionează să le îmbunătăţească prin intermediul acestui proiect sunt specifice următoarelor domenii: cartografierea domeniului public şi privat, calitatea mediului înconjurător, calitatea lucrărilor publice şi comportamentul acestora în timp, gestionarea deşeurilor, mobilitatea locuitorilor şi impactul mijloacelor de transport asupra calităţii mediului, impactul dezvoltării economice/industriale asupra mediului înconjurător, eficienţa energetică a clădirilor rezindenţiale/publice/industriale/ de business, utilizarea resurselor energetice regenerabile, impactul digitalizării serviciilor publice şi a activităţii operatorilor economici.
Ca urmare a automatizării procesării acestor date, va fi eficientizată derularea unor servicii sau activităţi publice precum: planificarea urbană şi managementul investiţiilor publice, administrarea domeniului public (căi publice, parcări, spaţii verzi), administrarea clădirilor publice şi rezidenţiale, serviciile de salubritate şi de management al deşeurilor, siguranţa publică, susţinerea mediului de afaceri şi creşterea competitivităţii economice.
‘Mâine se deschide apelul. Luni a fost publicat ultimul ordin de ministru care reglementează acest apel, Ne-am mişcat cât am putut de repede. Vrem să depunem la prima oră, ca să avem finanţarea asigurată’, a explicat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, în şedinţa Consiliului Local.