Primăria Sectorului 3 intenţionează să încheie prin procedură de urgenţă un contract pe şase luni pentru sortarea deşeurilor, în vederea deblocării situaţiei actuale.
În acest sens, Consiliul Local al Sectorului 3 a aprobat, joi, cu 16 voturi ‘pentru’ şi 12 abţineri, regulamentul serviciului de sortare a deşeurilor din hârtie, carton, metal, plastic şi sticlă şi transportul reziduurilor rezultate la depozitele de deşeuri. Totodată, a fost aprobat caietul de sarcini.
Primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, a făcut apel la aprobarea proiectului, adăugând că acesta se află de două luni pe ordinea de zi. El a menţionat că în lipsa activităţii de sortare a deşeurilor, se acumulează un ‘munte de reciclabil’, aspect care poate să ducă la amendarea autorităţii locale.
‘Riscăm în orice moment să vină Garda de Mediu peste noi să ne dea amenzi, pentru că suntem în ilegalitate totală. Şi eu o să îi trimit la Consiliu, la acei consilieri care – cu părere de rău o spun – se abţin şi votează împotrivă de două luni de zile la acest proiect. (…) Riscăm mult. Acei consilieri care nu votează trebuie să ne spună exact ce să facem noi cu acel munte de reciclabil cu care noi nu ştim ce să facem. Conform legii, nu avem variantă. De aproape două luni îl tot punem pe ordinea de zi şi Consiliul Local Sector 3 îl tot cade. Riscăm amenzi de la Garda de Mediu, riscăm inclusiv ridicarea licenţei de la salubritate, riscăm nenorociri şi nu înţeleg care este miza. Ce se vrea cu acest reciclabil. Ce să facem cu el?’, a întrebat primarul.
La rândul său, directorul executiv al Direcţiei Administrarea Domeniului Public, Florin Manea, a declarat că prin adoptarea acestei hotărâri se deblochează situaţia pentru o perioadă de şase luni.
‘Aprobarea acestui proiect se face doar pentru deblocarea situaţiei actuale privind sortarea deşeurilor. Şi anume, o negociere fără publicare, o procedură de urgenţă, care să deblocheze această situaţie pe o perioadă de maxim şase luni. Perioada maximă a acestui contract va fi de şase luni. Noi, oricum, ne aflăm în imposibilitatea de a ne autoriza pe staţia de sortare în următoarele şase luni. Tot ceea ce am face ar fi să deblocăm această situaţie şi să ieşim cumva din această problemă, cu ajutorul unui contract. Ulterior, se va relua aprobarea caietului de sarcini, aprobarea regulamentului, a tarifelor, a studiului de oportunitate şi a tuturor documentelor ce stau la baza următorului proiect de hotărâre, pentru a avea un contract de delegare de gestiune sau o gestiune directă către o societate a primăriei’, a spus el.
Conform referatului de aprobare, autorizaţia de mediu a societăţii SD3 – Salubritate şi Deszăpezire S3 SRL este anulată ca urmare a unor litigii pe cale judecătorească, prin urmare aceasta nu îşi poate desfăşura activitatea temporar.