Dezvoltatorii care nu au numărul conform de locuri de parcare nu vor primi autorizaţie de construire în Sectorul 5, conform unei dispoziţii a primarului Cristian Popescu Piedone, a informat, luni, administraţia locală. Dezvoltatorii nu pot înfiinţa locuri de parcare pe domeniul public, având dreptul să construiască doar drumul pe domeniul public, a amintit Primăria Sectorului 5, într-o postare pe Facebook. Autorizaţiile de construire pentru imobilele aflate în Sectorul 5 la care accesul se realizează pe drumuri de servitute/drumuri de acces aflate în proprietate privată vor fi emise numai cu condiţia asigurării locurilor de parcare necesare şi numai condiţionate de existenţa unei declaraţii notariale a proprietarului/dezvoltatorului, prin care acesta îşi asumă sarcina de a asigura utilităţile publice şi asfaltarea respectivului drum de acces la proprietate. În cazul în care proprietarul nu poate asigura aceste condiţii, autorizaţia de construire se va elibera numai în cazul cedării cu titlu permanent şi gratuit a drumului de acces către Primăria Sectorului 5, în vederea trecerii lui în domeniul public, pentru ca autoritatea publică să poată asigura utilităţile publice şi asfaltarea drumului de acces. Potrivit sursei citate, autorizaţiile de construire se emit în conformitate cu prevederile HCGMB nr. 66/2006, care detaliază necesarul de locuri de parcare, în raport cu funcţiunea clădirii propuse, iar în cazul locuinţelor colective, în raport cu numărul de apartamente şi cu suprafaţa acestora, şi în conformitate cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie – PMB, pentru alte investiţii decât locuinţele individuale. Totodată, în urma aprobării HCGMB nr 242/2020 a documentaţiei de urbanism PUZ Coordonator Sector 5, în certificatele de urbanism emise de Primăria Sectorului 5 este specificată necesitatea întocmirii unui studiu de trafic, în cazul unor investiţii ce presupun asigurarea unui număr minim de 100 de locuri de parcare. Primăria Sectorului 5 susţine că, în unele cazuri, domeniul public ajunge să fie ‘sufocat’ de maşini în proximitatea imobilelor şi ansamblurilor de locuinţe deoarece aproximativ 40% din locurile de parcare asigurate în incinta acestora rămân neocupate din cauza preţurilor practicate de dezvoltatori. Ca urmare, proprietarii de apartamente aleg să îşi parcheze autoturismele pe domeniul public.