Autorizarea operatorilor economici din Sectorul 6 se va face o dată la patru ani, nu ca până în prezent, anual, după ce Consiliul Local a adoptat în şedinţa de luni un proiect de hotărâre pe această temă.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 6, transmis, luni, AGERPRES, consilierii locali au votat Regulamentul privind desfăşurarea activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă pe raza acestei zone administrativ-teritoriale, care simplifică modul de lucru cu operatorii economici.
‘Documentul prevede că aceştia nu mai sunt obligaţi să se autorizeze anual, ca până acum, ci o dată la patru ani. Doar actele care expiră, spre exemplu, contract de salubrizare, reînnoirea actului de la mediu ori avizul de la RAR vor fi avizate între timp, iar operatorii vor notifica autorităţile locale’, au precizat reprezentanţii Primăriei Sectorului 6, care subliniază că această decizie reprezintă ‘o premieră în România’.
Tot ce vor trebui să facă agenţii comerciali va fi să obţină viza anuală, condiţionată de plata unei taxe, conform suprafeţei deţinute. Cuantumul este stabilit anual, prin hotărâre, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Pentru anul acesta cuantumul se ridică la 3.386 de lei pentru suprafeţe mai mici de 500 de metri pătraţi şi de 4.518 lei, dacă sunt peste 500 de metri pătraţi ocupaţi.
Potrivit normelor în vigoare, comerciantul venea an de an venea la Primărie ca să se autorizeze cu un dosar ce conţinea 20 de documente: autorizaţii de la diverse instituţii, certificate, acord de funcţionare, dar şi multe declaraţii pe proprie răspundere.
Primăria Sectorului 6 a eliberat agenţilor economici în 2021 3.100 de autorizaţii, iar în primele trei luni ale anului acesta – 1.487.