Consiliul Local al Sectorului 6 a aprobat marţi, în unanimitate, indicatorii tehnico-economici pentru realizarea drumului expres Valea Largă, care va face legătura între Prelungirea Ghencea şi Bulevardul Timişoara – zona Valea Cascadelor.
Proiectul are o valoare totală de 57 milioane lei, TVA inclus, dintre care 33,9 milioane lei sunt necesari pentru exproprieri. Durata de realizarea a investiţiei este estimată la 12 luni.
Astfel, cheltuielile sunt necesare pentru:
– obţinerea şi amenajarea terenului: 33,9 milioane lei;
– proiectare şi asistenţă tehnică: 993.000 lei;
– cheltuieli pentru investiţia de bază: 19,7 milioane lei.
‘Acolo e un câmp, nu e nimic, pe Valea Largă. E un drum de piatră şi de pământ, pe care noi îl vom face drum expres’, a declarat primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu.
Potrivit raportului de specialitate, traficul aglomerat de pe arterele rutiere precum Prelungirea Ghencea şi Valea Oltului creează dificultăţi pentru conducătorii auto şi cetăţenii care locuiesc de-a lungul acestor artere şi în zonele adiacente. De asemenea, dezvoltările imobiliare realizate în ultimii ani în zona Drumul Valea Doftanei – Cartierul ANL Brâncuşi – Drum Valea Cricovului – Drum Valea Furcii au dus la creşterea semnificativă a numărului de locuitori în acest areal.
‘Aceste fenomene reclamă o intervenţie cât mai rapidă a Primăriei Sectorului 6 pentru îmbunătăţirea condiţiilor de trafic din această zonă, atât prin construcţia unor noi artere de circulaţie, cât şi prin modernizarea celor existente. Reabilitarea sistemului rutier de pe strada Valea Largă este primul proiect major care corespunde acestor imperative de dezvoltare urbană. Pentru realizarea proiectului de reabilitare sistem rutier al străzii Drumul Valea Largă au fost respectate prevederile PUZ Sector 6. Lăţimile părţii carosabile şi a trotuarelor prevăzute în PUZ sunt mai mari decât cele existente în amplasament, motiv pentru care vor fi necesare măsuri de expropriere a suprafeţelor necesare’, prevede documentul.
Proiectul prevede o lungime a străzii de 1.495 ml, cu o suprafaţă a părţii carosabile de 25.235 mp, trotuare în suprafaţă de 8.758,64 mp, piste de biciclete de 5.980 mp, spaţiu verde în suprafaţă de 9.720 mp, situat între partea carosabilă şi pista de biciclete pe ambele sensuri, precum şi între pista de biciclete şi trotuar.
De asemenea, a fost adoptat şi un proiect de hotărâre prin care Sectorul 6 solicită Consiliului General al Municipiului Bucureşti aprobarea declanşării procedurii de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării ‘Valea Largă’.
Într-o postare pe Facebook, Ciucu a precizat că drumul va prelua o parte din sarcina de pe Bd. Prelungirea Ghencea, o va descărca în Bd. Timişoara şi ‘va degreva foarte mult’ str. Valea Oltului.
‘Drumul va conţine două benzi pe sens de 3,5 m, piste de biciclete pe ambele părţi cu 2 m pe sens, trotuare de 3 metri lăţime fiecare şi alveole pentru spaţiile verzi, proiectul este brici. Proiectul este la standarde de civilizaţie şi calitate a vieţii: trotuare largi, piste de biciclete, verdeaţă şi benzi generoase ca să aibă loc autobuzele. Este un proiect iniţiat de la zero’, a scris Ciprian Ciucu.