Comisia de învăţământ a Senatului a început, miercuri, dezbaterea proiectului legii învăţământului preuniversitar, analizând amendamentele depuse.
Amendamentele la proiectul legii învăţământului superior au fost preponderent finalizate, urmând ca textele nesoluţionate să fie analizate la finalul dezbaterilor proiectului legii învăţământului preuniversitar, înainte de acordarea votului la rapoartele pentru cele două acte normative.
Biroul permanent al Senatului şi Comitetul liderilor grupurilor parlamentare au stabilit 19 mai termenul pentru rapoartele comisiei sesizate pe fond pentru ambele proiecte de legi, urmând ca votul în plen să aibă loc pe 22 mai.
Camera Deputaţilor a adoptat proiectul legii învăţământului preuniversitar pe 10 mai.
Principalele amendamente adoptate de deputaţi la acest proiect vizează atragerea operatorilor economici către învăţământul dual, înfiinţarea de cabinete medicale şi cabinete medicale stomatologice până în anul 2027 pentru toate instituţiile de învăţământ speciale din România, iar până în anul 2030 pentru toate celelalte instituţii de învăţământ de masă.
Medicii care termină cursurile masterului didactic vor putea să predea la clase module prin care se vor introduce cunoştinţe referitoare la educaţia pentru sănătate, nutriţie şi alimentaţie sănătoasă este un alt amendament adoptat.
La capitolul referitor la siguranţa în şcoli s-au stabilit, în Camera Deputaţilor, sancţiuni graduale atât pentru cadre didactice, cât şi pentru elevii care comit abateri disciplinare, monitorizare cu camere video în sălile de clasă cu acordul părinţilor şi măsuri de securitate în caz de incendiu, risc seismic sau accidente.
Alte prevederi adoptate de Camera Deputaţilor vizează extinderea programului de rechizite şcolare pentru elevii care provin din medii dezavantajate, reglementarea învăţământului din penitenciare.
Senatul este Cameră legislativă decizională.