Senatul a respins, miercuri, proiectul de lege al Guvernului pentru modificarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, prin care vârsta de la care poate fi obţinut permisul de conducere pentru categoriile C şi CE scade de la 21 ani la 18 ani şi pentru categoriile D şi DE, de la 24 la 21 de ani. Raportul de respingere a proiectului de lege a întrunit 88 de voturi ‘pentru’ şi 37 ‘împotrivă’. ‘Prin excepţie de la vârsta minimă prevăzută la alin. (4) lit. d), permisul de conducere pentru categoriile de vehicule C şi CE se eliberează de la vârsta de 18 ani cu înscrierea în acesta a codului naţional pentru atestarea valabilităţii categoriei numai în cazul conducerii vehiculului pe teritoriul României în prezenţa instructorului auto atestat sau a examinatorului din cadrul autorităţii competente în timpul desfăşurării cursului practic, respectiv a probelor practice pentru obţinerea certificatului de calificare profesională iniţială (CPI)’, prevede proiectul Guvernului. De asemenea, proiectul Guvernului stabileşte că pentru eliberarea unui permis de conducere pentru categoriile D şi DE, dacă solicitantul deţine acelaşi tip de certificat de competenţă profesională menţionat, vârsta minimă nu va mai fi 24 de ani, ci 21 de ani. ‘Prin excepţie de la vârsta minimă prevăzută la alin. (4) lit. e), permisul de conducere pentru categoriile de vehicule D şi DE se eliberează de la vârsta de 21 de ani cu înscrierea în acesta a codului naţional pentru atestarea valabilităţii categoriei numai în cazul conducerii vehiculului pe teritoriul României în prezenţa instructorului auto atestat sau a examinatorului din cadrul autorităţii competente în timpul desfăşurării cursului practic, respectiv a probelor practice pentru obţinerea CPI sau cu înscrierea codului european armonizat privind deţinerea unui CPI’, se mai arată în proiect. Senatorul PSD Şerban Nicolae a explicat motivul acordării unui raport de respingere de către Comisia de apărare din Senat, raport însuşit ulterior de plen. ‘Diferenţa de infrastructură dintre România şi majoritatea statelor europene face ca în România discernământul să nu fie suficient pentru a conduce cu responsabilitate autobuze şi autocare cu pasageri şi la bord sau autocamioane de mare tonaj. Din acest punct de vedere, ar fi bine ca Guvernul să găsească soluţii alternative, dispoziţii tranzitorii, în asemenea fel încât asemenea Directivă să se regăsească şi în legislaţia românească în mod echilibrat şi adaptat situaţiei din România. Altminteri, transformăm şoselele României într-o sursă superioară de pericol, dăm tinerilor de 18 ani să conducă autocamioane, autocare şi autobuze cu pasageri la bord pe drumurile din România’, a afirmat Şerban Nicolae. Proiectul va fi dezbătut de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.