Senatul a adoptat, luni, în plen o propunere legislativă pentru completarea OG137/2000 şi a Legii educaţiei naţionale 1/2011 prin care separarea fizică a preşcolarilor/elevilor, studenţilor pe diverse criterii este considerată segregare şi este sancţionată.
‘Constituie segregare în învăţământ şi să sancţionează contravenţional separarea fizică a antepreşcolarilor, preşcolarilor, elevilor sau studenţilor în unităţi de învăţământ/grupe/clase/clădiri/altele pe bază de rasă, naţionalitate, etnie, religie, handicap, boală cronică necontagioasă, apartenenţă la o categorie defavorizată, statut socio-economic al familiilor, mediu de rezidenţă, performanţe şcolare, frecventarea sau nefrecventarea unui ciclu de educaţie timpurie, prin care se restrânge/se înlătură recunoaşterea, folosinţa sau exercitarea în condiţii de egalitatea a drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege în domeniul învăţământului’, se arată în propunerea legislativă amendată şi adoptată, luni, de plenul Senatului.
Potrivit proiectului de act normativ, iniţiat de un grup de parlamentari din întreg spectrul politic, ‘nu constituie segregare în învăţământ pe criteriul etnic situaţia în care se constituie grupe clase unităţi de învăţământ formate preponderent sau doar din cursanţi cetăţeni români aparţinând unei minorităţi naţionale în scopul predării în limba maternă a acelui minorităţi naţionale sau în sistem bilingv’.
‘Nu constituie segregare în învăţământ înfiinţarea şi funcţionarea în condiţiile legii a unităţilor de învăţământ special. (…) Segregarea în învăţământ este o formă gravă de discriminare şi are drept consecinţă accesul inegal al antepreşcolarilor, preşcolarilor, elevilor sau studenţilor la o educaţie de calitate, încălcarea exercitării în condiţii de egalitate a dreptului la educaţie precum şi a demnităţii umane’, se mai arată în actul normativ adoptat.
Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.