Proiectele legilor Educaţiei făcute publice luni au nevoie de modificări radicale şi USR îşi va asuma rolul de a susţine în Parlament amendamentele preluate de la societatea civilă, părinţi, elevi şi studenţi, a afirmat senatorul USR Ştefan Pălărie.
‘Sunt nişte legi care experimentează pe copiii României. Neavând suficient de fundamentate ştiinţific toate măsurile pe care ministerul se pregăteşte să le ia, ne vom ruga ca experimentele să poată funcţiona. Costurile reale ale acestui tip de educaţie vor fi în continuare în cârca părinţilor. Aceste experimente cu admiterea în liceu, care va împărţi România în examenul săracilor şi bogaţilor, a celor care îşi vor putea permite meditaţii încă din clasa a patra până la finalul gimnaziului ca să poată să intre la un liceu bun, nu va face decât să sfârtece şi mai mult România, care şi aşa este polarizată între mediul urban şi mediul rural’, a declarat Pălărie, marţi, la Parlament, într-o conferinţă de presă.
El susţine că proiectele legilor Educaţiei nu includ o analiză a costurilor pe care le presupun reformele propuse.
‘Măsurile legate de burse, programul ‘Masă caldă’ sunt anunţate la fel, fără un calcul real de costuri, care să ne arate că nu sunt doar nişte simple promisiuni. (…) Este inadmisibil ca după cinci luni sau 2 ani şi jumătate de elaborare de texte să avem în momentul de faţă doar simple declaraţii, principii, vorbe şi nu măsuri calculate. Suntem stupefiaţi de cât de puţin sunt fundamentate datele din spatele acestui sistem. Nu înţelegem graba nejustificată de punere în transparenţă publică timp de zece zile. Am stat până acum ani cu texte intermediare şi propuneri de concluzii, iar azi (…) să te consulţi zece zile mi se pare o batjocorire a cetăţeanului român. Cerem mult mai multă dezbatere’, a adăugat Pălărie.
Senatorul USR consideră că proiectul ‘România Educată’ nu trebuie să aibă ca principale obiective doar reducerea analfabetismului şi abandonului şcolar.
La rândul său, senatoarea USR Silvia Dinică se întreabă care este justificarea socială pentru prelungirea mandatelor rectorilor de la patru la cinci ani.