Aproximativ 150 de unităţi de învăţământ din 46 de localităţi din judeţul Sibiu au solicitat finanţări în valoare de aproximativ 25 de milioane de euro, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), informează un comunicat de presă al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ).
‘Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu a eliberat avizele de necesitate şi oportunitate pentru proiectele depuse de către 46 de UAT-uri (147 de unităţi de învăţământ). Valoarea totală a finanţărilor solicitate este de aproximativ 25.000.000 de euro. În perioada ianuarie-martie 2023 au fost depuse spre avizare la Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu, proiecte pentru finanţare prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în cadrul Apelului de proiecte cu titlul ‘Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe’. Comisia de evaluare din cadrul ISJ Sibiu a analizat cele 46 de cereri de finanţare depuse de UAT-uri la Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu, pentru 147 de unităţi de învăţământ şi a eliberat avize de necesitate şi oportunitate pentru toate aceste proiecte’, se arată în comunicat.
Reprezentanţii ISJ Sibiu precizează că este vorba de cinci tipuri de investiţii în digitalizare, dotarea laboratoarelor de informatică şi de ştiinţe, a cabinetelor, a atelierelor de practică şi dotarea cu mobilier a sălilor de clasă.
‘În cadrul apelului cu titlul ‘Dotarea cu laboratoare inteligente a unităţilor de învăţământ secundar superior, a palatelor şi a cluburilor copiilor’, 25 de unităţi de învăţământ liceal au depus proiecte pentru finanţarea înfiinţării a 28 de SMARTLAB-uri. Obiectivul acestui apel este crearea unor săli de curs complexe, de tip STIAM (Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie, Arte şi Matematică) în cadrul unităţilor de învăţământ de nivel liceal, precum şi în cadrul palatelor şi cluburilor copiilor, pentru a oferi oportunităţi de învăţare prin experienţă, astfel încât elevii, sub îndrumarea profesorilor din toate ariile curriculare, să devină utilizatori independenţi care pot dobândi competenţele digitale avansate pentru a îmbrăţişa oportunităţile oferite de noile tehnologii şi meseriile viitorului’, se arată în comunicat.