Sute de spectatori, mulţi dintre ei turişti, au fost atraşi, vineri, de zecile de maşini de epocă, dar şi de cele electrice, care au luat startul din Piaţa Mică din centrul istoric al Sibiului, la Raliul Transylvania Classic, unde s-au înscris 77 de echipaje din şase ţări, informează organizatorii printr-un comunicat de presă.
După ce au fost expuse în Piaţa Mică din Sibiu, maşinile au pornit în competiţia de regularitate şi au descoperit Mărginimea Sibiului. Concurenţii au trecut vineri prin municipiul Sibiu, Poplaca, Cristian, Şura Mică, Ocna Sibiului, Topârcea, Ludoş, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Tilişca, Sălişte, Sibiel, Orlat, Gura Râului şi Răşinari, după care vor reveni în Piaţa Mică din Sibiu.
Lungimea totală a traseului din prima zi este de 147 de kilometri cu 6 probe speciale incluse.
Sâmbătă, 12 august, în ultima zi a competiţiei de regularitate, participanţii vor descoperi cealaltă jumătate a judeţului, punctul culminant fiind urcarea pe Transfăgărăşan, până la Bâlea Lac, la o altitudine de 2.043 metri. Startul din Sibiu este programat la ora 7,00, trecerea pe Transfăgărăşan fiind în jurul orei 8,00. După coborârea Transfăgărăşanului se va pleca spre Biertan, pe traseul Săsăuş – Chirpăr – Nocrich – Alţâna – Bârghiş – Pelişor – Richiş. Traseul are o lungime totală de 264 de kilometri cu 7 probe speciale incluse.
Sosirea echipajelor în Piaţa Mică din Sibiu este prevăzută pentru ora 18,30, iar la ora 20,30 va avea loc festivitatea de premiere.
Ediţia din 2023 a raliului de regularitate Transylvania Classic, competiţie dedicată maşinilor clasice, young timer şi electrice, a început, joi seara, cu startul festiv programat în Piaţa Mică din Sibiu şi imediat după ceremonia oficială de deschidere, cele 77 de echipaje din Bulgaria, Germania, Grecia, Statele Unite, ţările de Jos şi România, au parcurs un tur demonstrativ pe străzile din centrul vechi al oraşului.
La fel ca la ediţiile anterioare, pe lista de start se află modele legendare ale unor producători de renume precum Ferrari, Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Audi, Renault, Ford, MG sau Dacia, dar şi cele mai noi modele electrice lansate până acum. Cea mai veche maşină înscrisă în competiţie este un Renault Torpedo din 1920 care va fi condusă sâmbătă, de Emil Mitranovici, concurent aflat la a patra participare la acest raliu de regularitate. La categoria maşinilor clasice sunt înscrise 34 de echipaje, iar vehiculele sunt împărţite pe categoriile B, C, D, E, F, G şi H în funcţie de anul de fabricaţie al maşinii între 1900 şi 1990. La categoria young timer, pentru maşini produse după 1991, participă 16 echipaje, iar în competiţia dedicată maşinilor electrice vor lua startul 27 de echipaje.
Organizatorul raliului, Sorin Ittu, spune că acest raliu trebuie văzut ‘ca o vacanţă’.
O parte dintre maşinile care iau startul în acest raliu sunt conduse de femei, potrivit organizatorilor. AGERPRES / (AS – autor: Isabela Paulescu, editor: Marius Frăţilă)