Viitoarea centură ocolitoare a municipiului Mediaş va avea peste 8,4 kilometri, potrivit contractului de fezabilitate semnat joi, în valoare de peste 1,8 milioane lei cu TVA, informează un comunicat remis AGERPRES de către primăria localităţii.
‘În data de 3 iunie 2021, la sediul Primăriei Mediaş a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al unui proiect prioritar pentru municipiul de pe Târnava Mare, şi anume ‘Varianta ocolitoare a oraşului Mediaş, pe DN 14’. Scopul principal al acestui proiect este execuţia variantei ocolitoare a municipiului Mediaş, pe DN 14, inclusiv conectarea la reţeaua de drumuri existente, fiind cuprins în programul de guvernare 2020 – 2024 şi deţinând toate premisele pentru a beneficia de finanţare europeană. Proiectul este inclus în Ordinul Ministrul Transporturilor nr. 1699/2020, care prevede aprobarea listei ce cuprinde proiectele de infrastructură şi transport, în vederea includerii la finanţare în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Investiţia se va realiza în conformitate cu OUG 101/2020, prin care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a încheiat cu municipalitatea un parteneriat de implementare, document semnat în data de 30 septembrie 2020′, se precizează în comunicatul Primăriei Municipiului Mediaş.
Potrivit sursei citate, firma S.C. ADURO IMPEX S.R.L trebuie să finalizeze, în 2022, studiul de fezabilitate pentru varianta ocolitoare a municipiului Mediaş.
‘Valoarea totală a contractului, câştigat prin licitaţie de către S.C. ADURO IMPEX S.R.L., este de 1.817.833,83 lei cu TVA, iar durata de implementare este de 15 luni, din care 8 luni sunt alocate întocmirii studiului de fezabilitate. Acesta va include analiza multicriterială de traseu; studiul de trafic; studii de teren (studii topografice detaliate, hidrologice şi hidraulice detaliate, geotehnice, arheologice, studiul de seismicitate, studii privind ocuparea terenurilor- exproprieri, alte investigaţii de sol si materiale, identificarea, relocarea si protejarea utilităţilor publice); activităţi de proiectare (lucrări de drum, intersecţii, podeţe, lucrări de consolidare, lucrări de poduri/pasaje, viaducte, lucrări hidrotehnice, siguranţa circulaţiei rutiere, conectarea reţelei locale de drumuri, dotări ale variantei de ocolire, planul de operare si întreţinere, lucrări de tuneluri); evaluarea impactului asupra mediului; analiza cost-beneficiu şi modelul financiar; autorizaţii, avize şi acorduri’, anunţă Primăria Mediaş.
Lungimea totală a traseului variantei ocolitoare este de 8,425 km şi prevede podurile şi pasajele peste râul Târnava Mare, iar linia CF300, cu o lungime de 1,185 km include patru poduri şi două viaducte. Traseul porneşte din sensul giratoriu situat pe Şoseaua Sibiului, traversează linia ferată şi râul Târnava Mare, se intersectează cu str. Titus Andronic, continuă de-a lungul digului râului, se intersectează cu str. Baznei, continuă cu un viaduct în zona stadionului şi apoi traversează râul Târnava Mare şi linia căii ferate la ieşire până în DN14, potrivit comunicatului Primăriei Municipiului Mediaş.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a întocmit în 2004 un studiu de fezabilitate privind obiectivul de investiţii ‘Varianta ocolitoare a oraşului Mediaş, pe DN14’.
Firma câştigătoare va acorda asistenţă municipalităţii pe întreg circuitul de avizare, până la obţinerea Hotărârii Guvernului de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici, conform Studiului de fezabilitate actualizat. AGERPRES / (AS – autor: Isabela Paulescu, editor: Marius Frăţilă)