Sibiul, unul dintre cele mai cunoscute oraşe turistice ale României, a început să se promoveze din nou la marile târguri de turism din Europa, cum ar fi cele din Madrid (Spania) şi Stuttgart (Germania) desfăşurate în această lună, unde specialiştii prezenţi la standul oraşului de pe malurile Cibinului au constatat că spaniolii sunt interesaţi mai mult să vină să facă drumeţii în munţii din Ardeal, iar nemţii preferă sejururi cu trenul şi rulota, informează un comunicat de presă al Asociaţiei Judeţene de Turism (AJT).
‘În perioada 13 -22 ianuarie, după doi ani de restricţii în organizarea de evenimente, destinaţia Sibiu a fost promovată la târgurile de turism Fitur Madrid şi CMT Stuttgart.
Anul 2023 se anunţă un an al revenirii turismului internaţional, organizatorii de călătorii şi turiştii fiind interesaţi de circuite culturale în Transilvania, city-break-uri, experienţe în natură. Interesul şi tendinţele în călătorii pentru noul sezon turistic se concentrează pe eco-turism şi turism sustenabil, experienţe de descoperire autentice şi activităţi în aer liber’, se arată în comunicatul menţionat.
Potrivit sursei citate, spaniolii sunt interesaţi de viaţa urbană, activităţi pentru copii şi drumeţii. Fitur Madrid este al treilea cel mai important târg de turism din lume, după ITB Berlin şi WTM Londra, cu peste 8.000 de expozanţi, 85.000 de profesionişti şi 30.000 de vizitatori. Primele trei zile sunt dedicate profesioniştilor, iar ultimele două zile publicului larg.
‘Pe parcursul celor cinci zile de târg, reprezentanţii Asociaţiei Judeţene de Turism Sibiu au prezentat oferta turistică, cu accent pe oferta culturală, activităţi în natură şi excursii organizate în cadrul programului ‘Anii Drumeţiei’. Vizitatorii au apreciat existenţa zborului direct Madrid-Sibiu, operat de compania Wizz Air. Sunt interesaţi să călătorească în Transilvania pentru circuite culturale de 7-10 zile, vacanţe cu copii în zona Sibiului, vacanţe active cu drumeţii la altitudine în Munţii Făgăraş şi Cindrel. Perioadele favorite de călătorie sunt aprilie-mai, septembrie-octombrie’, arată cei de la AJT Sibiu.
Pe de altă parte, germanii din zona Baden-Württemberg preferă sejururi cu trenul şi rulota. Târgul de turism de la Stuttgart a avut peste 300.000 de vizitatori în căutare de idei de vacanţă. Pe parcursul celor nouă zile, touroperatorii sibieni au adus în atenţia publicului oferta regiunii. Transilvania rămâne o destinaţie favorită pentru germani, care planifică cu precădere sejururi individuale sau în grupuri mici. Cele mai multe întrebări au fost despre circuite culturale, infrastructura de campare, posibilităţi de descoperire pe bicicletă sau drumeţii pedestre, au indicat reprezentanţii AJT Sibiu.
‘Destinaţia Sibiu va fi promovată în perioada următoare la târgul de turism ‘Destinations’ de la Londra, 2-5 februarie, în cadrul campaniei Discover Eco-Romania’, se mai arată în comunicatul AJT Sibiu. AGERPRES / (AS – autor: Isabela Paulescu, editor: Marius Frăţilă)