Timpii de aşteptare pentru tranzitarea graniţei cu Ungaria, pe sensul de ieşire din România, au crescut, luni, în cazul traficului greu, astfel că şoferii de camioane aşteaptă până la două ore la Petea şi 70 de minute la Nădlac II, acestea fiind cele mai aglomerate puncte de trecere pentru automarfare din vestul ţării. Conform unui comunicat de presă transmis de Poliţia de Frontieră Arad, sunt înregistrate valori de trafic crescute la automarfare după restricţiile impuse de autorităţile maghiare cu privire la circulaţia vehiculelor de mare tonaj pe teritoriul ţării vecine la sfârşit de săptămână. Camioanele cu o capacitate mai mare de 7,5 tone nu au putut intra în Ungaria de sâmbătă ora 23,00 până duminică ora 23,00 (ora României). După ridicarea restricţiei, pe parcursul nopţii şi luni dimineaţă s-au format coloane de automarfare înainte de principalele puncte de trecere a frontierei din vestul ţării. La Nădlac II, în judeţul Arad, se aşteaptă 70 de minute pentru efectuarea procedurilor de trecere a frontierei, aici fiind deschise patru artere pentru camioanele care ies din ţară. La Petea, în judeţul Satu Mare, timpul de aşteptare ajunge la 120 de minute, aici fiind disponibilă o arteră de control pentru ieşirea camioanelor. La Borş, în Bihor, se aşteaptă 50 de minute, fiind disponibile trei artere de ieşire pentru traficul greu, iar la Borş II se aşteaptă 30 de minute pe cele două artere dedicate camioanelor. Conform unui comunicat de presă transmis şi de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, de la ridicarea restricţiilor (duminică, ora 23,00), prin punctele de trecere de la frontiera de vest, aflate în Arad, Bihor şi Satu Mare, s-au efectuat formalităţile pentru aproximativ 2.200 de automarfare, dintre care aproximativ 1.800 numai pe sensul de ieşire din ţară. Autorităţile de frontieră au luat măsuri pentru fluidizarea traficului greu şi reducerea timpului de aşteptare, fiind suplimentat personalul de control, precum şi numărul arterelor dedicate camioanelor. Poliţia de Frontieră recomandă şoferilor de automarfare tranzitarea tuturor punctelor deschise tranzitului de mărfuri, ‘astfel încât să se preîntâmpine apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea, într-un timp foarte scurt’.