Solicitările de atribuire a locurilor de parcare în Sectorul 5 se vor depune, începând cu data de 3 ianuarie 2022, exclusiv prin intermediul platformei online www.sector5.ro.
În prezent, Sectorul 5 administrează peste 20.000 locuri de parcare de reşedinţă amenajate, iar atribuirea, precum şi păstrarea acestora se face în limita locurilor disponibile numai cu îndeplinirea, în mod cumulativ, a mai multor condiţii, se arată într-un comunicat al administraţiei locale transmis, marţi, AGERPRES.
Potrivit comunicatului, în vederea eficientizării şi simplificării activităţii de administrare a parcajelor auto de reşedinţă şi pentru a veni în sprijinul contribuabililor prin eliminarea obligativităţii de a sta la cozi în faţa ghişeelor, administraţia locală a realizat cartografierea locurilor de parcare şi o hartă electronică a acestora.
Prin platforma electronică orice locuitor al Sectorului 5 poate să vadă în orice moment disponibilitatea locurilor de parcare din zona de reşedinţă, să solicita atribuirea unuia, să actualizeze contractul de închiriere şi să-l descarce, fără a fi nevoie de prezenţa fizică la sediul Primăriei.
Conform HCGMB nr. 105/2021 privind stabilirea nivelurilor impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Bucureşti, începând cu anul 2022, taxa aferentă închirierii locurilor de parcare de reşedinţă este: 600 lei/an – Zona A, 500 lei/an – Zona B, 400 lei/an – Zona C şi 300 lei/an – Zona D.