Spectacole de Răzvan Mazilu, Alexandru Dabija şi Dragoş Galgoţiu se numără printre premierele ce urmează să aibă loc pe scena Teatrului Odeon.
Potrivit Dorinei Lazăr, managerul instituţiei, spectacolul ‘Cabaret’, în regia lui Răzvan Mazilu, este în repetiţii pe scena teatrului.
‘Cea mai mare ambiţie a noastră este să ieşim la public cu ‘Cabaret’, spectacolul muzical pe care-l repetăm acum pe scenă şi pe care îl regizează Răzvan Mazilu’, a declarat Dorina Lazăr, pentru AGERPRES.
Ea a precizat că, săptămâna următoare, este aşteptat Alexandru Dabija să anunţe distribuţia următorului său spectacol, iar Dragoş Galgoţiu să înceapă repetiţiile pentru spectacolul ‘Ceasornicăria Taus’ de Gellu Naum.
‘Îl aşteptăm pe Alexandru Dabija să vină săptămâna următoare şi să îşi anunţe distribuţia, cu un spectacol după scrierile unui autor român, Alexandru Monciu-Sudinski, care a fost bine-cunoscut în anii ’75, când s-a făcut remarcat pentru că a scris nişte texte pe care le puteai lua drept nişte texte teziste care sprijină regimul comunist, dar în fapt erau extrem de aluzive şi prindeau esenţa negativă a epocii. Alexandru Dabija a găsit această carte, i-a plăcut foarte mult şi îl aşteptăm să vină să ne anunţe distribuţia. O să înceapă şi Dragoş Galgoţiu cu un text de Gellu Naum, ‘Ceasornicăria Taus’. O să fie nu numai spectacol, o să fie şi o expoziţie DADA, totul în spiritul grupării DADA de odinioară. De asemenea, în luna mai o să vină din Ungaria un prieten al nostru, regizorul Zoltan Balazs, care a mai făcut la noi la teatru încă două spectacole şi pe care toată lumea îl aşteaptă cu drag, şi o să facem un spectacol după ‘Fabule’ de La Fontaine, cu muzică barocă, e un proiect la care ţin foarte mult, de patru ani ne tot gândim. Împrejurările nu ne-au fost prielnice, dar acum sper ca totul să se realizeze’, a spus Dorina Lazăr.
Ea a amintit şi de Eugen Jebeleanu, care este aşteptat să înceapă pentru stagiunea viitoare un experiment, având ca bază un text al lui Cehov.
‘Şi îl aştept zilele astea să vină, să vorbim, pe Eugen Jebeleanu, cunoscut regizor din generaţia tânără, care o să înceapă la sfârşitul stagiunii viitoare, pentru stagiunea 2022-2023, un experiment având ca bază textul lui Cehov, ‘Livada de vişini”, a mai arătat Dorina Lazăr.
Ea a povestit şi de evenimentul ‘extrem de important şi elegant’, care a deschis stagiunea Teatrului Odeon, lansarea cărţii de interviuri ‘O viaţă pentru artă’ a sopranei Angela Gheorghiu.
‘Am deschis stagiunea cu un eveniment extrem de important şi elegant, aş putea spune. Angela Gheorghiu, marea soprană a ţării noastre, şi-a lansat o carte de interviuri, ‘O viaţă pentru artă’. Vineri seara, în preajma Zilelor Bucureştiului, Teatrul Odeon şi-a deschis porţile cu acest eveniment. A fost un eveniment extrem de elegant şi iubit de public, nici nu m-am aşteptat să vină atât de multă lume. Marina Constantinescu a fost amfitrioană, s-au făcut proiecţii cu imagini din cariera Angelei Gheorghiu, iar ea, ca o adevărată divă ce este, a stat pe scenă, a vorbit cu lumea, după care a fost o şedinţă de autografe care a durat de la 20,30 până la 1,30 noaptea, fiindcă ea a vorbit cu fiecare om care a venit să cumpere o carte’, a spus Dorina Lazăr.
Ea a mărturisit că ar fi încântată de o prezentare în online a spectacolelor, dar spune că aceasta ar fi foarte scumpă.
‘M-am gândit la componenta online şi am şi făcut o triplă cercetare. E foarte scumpă, costurile sunt foarte mari, începând de la echipa care preia spectacolul şi, mai ales, la acea platformă despre se face vorbire, şi nimeni nu-mi garantează că eu scot din vânzarea de bilete banii pentru a putea plăti acea platformă. Sunt costuri foarte mari. (…) Eu acum mă gândesc că trebuie să iasă acest spectacol frumos ‘Cabaret’. Cât să pui preţul la bilet? Am făcut o socoteală şi ar fi cam costisitor fiecare spectacol pentru că sunt foarte mulţi colaboratori – orchestră, dansatori, interpreţi din afară care trebuie plătiţi’, a declarat Dorina Lazăr.