Senatorul USR Ştefan Pălărie, membru al Comisiei pentru învăţământ din Senat, a declarat, miercuri, că a fost elaborat un proiect de lege privind trasabilitatea digitală a acţiunilor de voluntariat a persoanelor care se implică în ajutorul refugiaţilor din Ucraina.
‘O preocupare este trasabilitatea voluntariatului – în momentul de faţă aceasta ajunge să fie uneori pe hârtie – avem nişte caiete studenţeşti în puncte de vamă unde vin persoane şi spun ‘aş vrea să vin să ajut cu cazare’, sau ‘aş vrea să ajut cu transport’ şi îşi spun numele, prenumele, numărul de telefon. Există şi o bază de date la nivel naţional organizată de Guvernul României, dar nu există mai mult de atât – o formulă prin care dacă nişte cetăţeni români îşi oferă ajutorul în slujba unor refugiaţi (…), nu există o trasabilitate ‘cine anume a luat pe cine, împreună cu minorii, până într-o altă localitate’, avem o problemă de posibile abuzuri, de posibile accidente (…), şi atunci avem un proiect de lege pe ce înseamnă trasabilitatea digitală a acestui lucru’, a spus Ştefan Pălărie, într-o intervenţie la evenimentul online ‘Şcoala în vreme de război’.
El a adăugat că se se poate colabora, din nou, cu societatea civilă, pentru a crea o aplicaţie de tipul ‘Call for Romania’, care să vină să ofere posibilitatea înregistrării ca voluntar, pentru a ajuta cu cazare, cu transport, de partea cealaltă să fie înregistraţi refugiaţii şi atunci să poată exista o evidenţă pentru a şti cu precizie în ce zi, ce persoană a avut nevoie de ajutor, din ce loc până la ce destinaţie a avut loc transportul, iar în cazul unei necesităţi să poată fi reconstituită situaţia.
Evenimentul ‘Şcoala în vreme de război – ce putem face noi?’ a fost organizat de ‘Monitorul educaţiei’, proiect derulat de Societatea Academică din România.
‘Noi, la Societatea Academică din România, mizăm pe valorile umaniste şi credem că prin dialog putem găsi soluţii pentru a îi ajuta pe copiii refugiaţi să nu abandoneze şcoala. Ne dorim ca atât cetăţenii, cât şi autorităţile de la nivel naţional şi local, să facă front comun pentru integrarea refugiaţilor în sistemul nostru de învăţământ, fie şi pe o perioadă determinată. În ceea ce priveşte elevul român, credem că această criză umanitară trebuie să ne determine să le vorbim copiilor despre importanţa libertăţii, egalităţii în faţa legii şi a luptei pentru democraţie’, se arată într-un comunicat al SAR.