Acasă55Ştefan Pălărie (USR): Rezultatele testelor PISA demonstrează falimentul învăţământului românesc

Ştefan Pălărie (USR): Rezultatele testelor PISA demonstrează falimentul învăţământului românesc

USR îi cere ministrului Educaţiei, Ligia Deca, să îşi asume public ‘eşecul’ programului prezidenţial ‘România Educată’, în urma rezultatelor obţinute de elevii români la testele PISA.

Conform unui comunicat transmis marţi de USR, rezultatele testelor PISA demonstrează ‘falimentul’ învăţământului românesc.

‘Datele puse la dispoziţie de experţii OCDE arată clar că, de la lansarea programului ‘România Educată’ şi punerea lui în practică prin cele două legi ale Educaţiei, abilităţile elevilor români la matematică, citire şi ştiinţe au înregistrat un declin, situând România sub media celor 81 de ţări prezente în studiu şi pe penultimul loc în Europa, doar înaintea Bulgariei’, afirmă USR.

Senatorul USR Ştefan Pălărie, membru în Comisia de Educaţie, consideră că atât preşedintele Klaus Iohannis, cât şi Ligia Deca ‘şi-au setat greşit obiectivele şi priorităţile’ în ceea ce priveşte dezvoltarea sistemului educaţional.

‘Am pierdut o ocazie imensă cu legile Educaţiei şi Ministerul Educaţiei a picat un examen uriaş. Ştiam de toate aceste lucruri, le-au spus şi specialiştii români. Sub cupola poleită a proiectului ‘România Educată’, ne-am pregătit ani în şir să facem o schimbare în educaţie, dar am ratat-o: noile legi ale Educaţiei au eşuat în a rezolva vreuna dintre marile probleme. Prin noile legi, avem şi mai multă segregare prin examene diferenţiate la liceele ‘bune’, nu avem programe pentru a opri abandonul şcolar, nu avem vreo obligaţie clară de actualizare a materiei din programă, iar situaţia socială şi economică a profesorilor este în continuare degradantă’, a precizat Ştefan Pălărie.

Conform USR, problemele sistemului de învăţământ sunt cunoscute de clasa politică: lipsa banilor pentru programe precum ‘Masa caldă’ sau pentru transportul elevilor, ceea ce duce la o ‘rată ridicată de abandon şcolar’; profesorii ‘nu sunt motivaţi din cauza salarizării’, iar elevii învaţă după o programă ‘învechită’, cu metode de acum 30 de ani.

‘USR cere explicaţii publice de la ministrul Ligia Deca: cât ar mai trebui să scadă performanţele şcolare ale elevilor români pentru ca Ministerul Educaţiei să înţeleagă magnitudinea catastrofei din sistemul de educaţie şi să ia măsuri’, se arată în comunicat.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat marţi că una dintre concluziile raportului PISA 2022 este că avem un sistem de educaţie rezilient şi că, prin măsurile luate, au fost limitate efectele pandemiei.

Ea a precizat că, statistic, rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în 2018, dând exemplu matematica, unde ponderea OECD a elevilor aflaţi la nivelul 2 sau mai sus de competenţă a scăzut cu 7 puncte procentuale, de la 76% în 2018 la 69% în 2022, în timp ce rezultatele ţării noastre au rămas aproape stabile.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks