Blocarea a două tramvaie noi, de fabricaţie turcească, pe şinele de rulare din Timişoara, în ultimele zile, nu este cauzată de defecţiuni tehnice sau erori, ci de faptul că este necesară alinierea noii tehnologii a vehiculelor cu infrastructura existentă în municipiu, au transmis, miercuri, reprezentanţii firmei constructoare, Bozankaya.
‘Blocarea vehiculului pe şine, sâmbătă, nu a avut la bază erori sau defecţiuni ale acestuia, toate tramvaiele Bozankaya produse atât pentru Timişoara, cât şi pentru Iaşi fiind proiectate şi construite la comandă, pentru a fi adaptate la cerinţele şi necesităţile locale de transport public. De asemenea, toate produsele Bozankaya sunt în conformitate cu cerinţele tehnice şi cu normele Uniunii Europene menţionate în caietul de sarcini şi deţin omologare de tip UE’, au declarat reprezentanţii departamentului tehnic al Bozankaya, potrivit unui comunicat remis AGERPRES.
Conform departamentului tehnic al companiei turce, care a colaborat îndeaproape cu Societatea de Transport Public Timişoara (STPT) pentru a afla ce a generat incidentul, oprirea tramvaiului a fost legată de o problemă de contact dintre pantograful tramvaiului şi linia catenară, situaţie determinată de provocările generate de implementarea unei tehnologii de ultimă generaţie pe o infrastructură de transport uzată moral.
‘Vom analiza reacţiile vehiculelor noastre la infrastructura de tramvai pentru ca ulterior să adaptăm sistemele tehnologice Bozankaya la aceasta. Astfel, vom oferi STPT condiţii de operare a tramvaielor fără întreruperi’, au explicat reprezentanţii Bozankaya.
În ceea ce priveşte evenimentul de luni, acesta s-a petrecut independent de orice legătură cu tramvaiul, care s-a oprit din cauza prezenţei unui obiect străin pe linia catenară, reluându-şi deplasarea după aproximativ cinci minute, după înlăturarea acestuia.
Contractul Primăriei Municipiului Timişoara cu turcii de la Bozankaya a fost semnat în 26 iulie 2019, de fosta administraţie a oraşului, pentru cel puţin 16 vagoane noi, iar valoarea contractului avea 185,3 milioane de lei. O garnitură costă 11,5 milioane de lei cu TVA inclus, în jur de 2,3 milioane de euro. 80% din suma necesară vine din fonduri europene.