O serie de desene, obiecte şi sculpturi relevante pentru un deceniu din activitatea sculptorului Doru Covrig vor fi vernisate, vineri, pe simezele Galleriei 28 din Timişoara, în cadrul expoziţiei tematice ‘HAND (S)’, dedicată artistului de origine română, care a trăit şi a lucrat în Franţa, la un an de la trecerea sa în eternitate.
Expoziţia poate fi vizitată de public în perioada 18 noiembrie – 15 decembrie, inclusiv, pe bază de programare, accesul fiind gratuit.
Doru Covrig a absolvit în 1972 Institutul de Arte Plastice ‘Nicolae Grigorescu’ din Bucureşti, apoi s-a stabilit în Franţa.
Lucrările sale figurează în colecţii publice şi private din România (Muzeul de Artă Recentă şi Muzeul Naţional de Artă Contemporană din Bucureşti, Muzeul Naţional al Banatului), Franţa, Japonia, SUA şi nu numai. Doru Covrig s-a făcut cunoscut prin seriile de sculpturi Dictatori, Gutenberg, Totemuri, Buddhas.
La vernisajul expoziţiei curatoriate de Raluca Băloiu va fi lansată broşura expoziţiei care conţine informaţii importante din activitatea lui Doru Covrig.
‘Încă de la începutul profesiei l-a ales ca model pe Constantin Brâncuşi, a cărui artă concisă şi bine meşteşugită i-a servit drept exemplu. Credea cu tărie că meşterul de la Hobiţa putea fi considerat părintele Minimalismului. Experimenta în materiale extrem de diferite: lemn, metal, plastic, bronz, preferând nobleţea celui dintâi şi apropierea de natură. (…). A ieşit din România cu o bursă de studii oferită de guvernul scoţian (Lumsden, Huntly) şi după un stagiu de trei luni s-a stabilit la Paris în 1982. Aici a intrat în contact direct cu arta occidentală. A legat prietenii cu sculptorii Gordon Young, Ion Nicodim, George Apostu şi Paul Neagu’, spune curatoarea într-un comunicat remis joi.
Mâna (hand) făcea parte din universul formal pe care sculptorul a început să-l schiţeze încă din copilărie: ‘Un exemple de mon enfance, quand je bricolais de la menuiserie. J’avais quelques obsessions formelles – la main’ (Doru Covrig, Entretien avec Marin Gherasim, Revue Arta, 1996).