AcasăStiri generaleTimiş: Infrastructura de mobilitate din Timişoara, într-o nouă etapă de extindere şi...

Timiş: Infrastructura de mobilitate din Timişoara, într-o nouă etapă de extindere şi modernizare

Infrastructura de transport din Timişoara intră într-o nouă etapă de modernizare şi extindere, continuând un proiect de peste 280.000.000 de lei, demarat cu aproape patru ani în urmă şi care presupune deschiderea şantierelor pe bulevardul Cetăţii şi Calea Bogdăneştilor, cu deschidere spre viitorul pasaj subteran Solventul, care va fi traversat de 10 căi feroviare.

Primarul Dominic Fritz a menţionat, marţi, pe şantierul deschis de câteva zile pe bulevardul Cetăţii, că trotuarele vor fi deschise la culoare, pentru a nu se încinge şi pentru a fi mai prietenoase cu mediul.

‘Trotuarele (de pe bulevardul Cetăţii, n.r.) vor avea doi metri lăţime, de culoare deschisă (bej, n.r.) pentru ca vara să nu se încingă, iar pistele de biciclete vor avea 1,5 metri lăţime pe ambele părţi. Liniile de tramvai vor rămâne în mijlocul bulevardului, dar vor fi înierbate şi încadrate de copaci. Am cerut ca pe timpul lucrărilor să salvăm cât mai mulţi dintre copacii existenţi acum pe această arteră’, a declarat Dominic Fritz.

Reabilitarea liniilor de tramvai (1,57 km) şi modernizarea tramelor stradale de pe bulevardul Cetăţii necesită o investiţie de 70.000.000 de lei fără TVA, ordinul de începere a lucrării a fost dat în 21 septembrie 2020, cu durata de finalizare de 36 de luni, din care şase luni pentru elaborarea documentaţiei tehnice. Proiectul a fost depus spre finanţare de către fosta administraţie, prin POR 2014-2020, şi se află pe lista de rezervă.

Primăria mai are în derulare, în zonă, un alt mare proiect adiacent, cel de reabilitare a liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale pe Calea Bogdăneştilor. Aici au loc ample lucrări de demontare a vechii linii de tramvai pe toată suprafaţa, îndepărtarea traverselor din beton, demontarea stâlpilor de susţinere de la linia de contact pentru tramvai. Au început şi lucrările la reţelele de utilităţi (gaze naturale, alimentare cu apă, canalizare) şi s-a modernizat alimentarea cu apă pe 1,4 km. Linia de tramvai va fi dublă, amplasată în platformă proprie, încadrată de spaţii verzi cu pomi, în zona centrală a tramei stradale şi va fi realizată cu suprastructura căii înierbate. Valoarea proiectului este de 117.000.000 de lei, cu finanţare din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. Termenul de finalizare de 28 de luni expiră în vara anului 2023.

Administraţia Robu preciza că modernizarea Căii Bogdăneştilor este parte a proiectului ‘Pasaj Solventul’ şi reprezintă o lucrare majoră, care va schimba radical şi funcţionalitatea arterei rutiere respective, dar şi aspectul urban. Liniile de tramvai extinse aici vor trece pe sub cel mai mare pasaj subteran care intră şi el în construcţie, ‘Solventul’, care va costa 30.000.000 de euro, peste care vor trece 10 linii de cale ferată.

‘Avem finanţare europeană. Noile linii de tramvai, în lungime de 5 kilometri, vor străbate Pasajul Solventul, iar la ieşirea din pasaj vom avea un sens giratoriu din care o ramificare va fi spre Canalul Bega, peste noul pod Solventul, care va realiza o nouă legătură extrem de importantă între partea de S-SV cu cea de nord a oraşului. Se va ajunge la o nouă arteră de circulaţie în oraş, care acum nu există. În zonă vor fi mai multe lucrări, inclusiv un bypas la Inelul 4, care va asigura descărcarea unei părţi a traficului pe acest traseu pentru a nu fi supraîncărcat bulevardul Dâmboviţa’, detaliat anul trecut, primarul Nicolae Robu. AGERPRES / (AS – autor: Otilia Halunga, editor: Karina Olteanu)

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks