Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, a anunţat, miercuri, că aleşii locali au votat înfiinţarea unei Unităţi Centrale de Achiziţii (UCA), care ar fi prima de acest fel din ţară în cadrul unei municipalităţi, pentru a asigura necesarul de achiziţii pentru primărie şi instituţiile subordonate Consiliului Local.
Din bugetul local sunt cheltuiţi aproximativ 300.000.000 de lei pentru bunuri şi servicii, arată site-ul oficial al Primăriei Municipiului Timişoara.
UCA va acoperi aproximativ 180.000.000 de lei din sumă şi va asigura achiziţiile pentru tehnologia informaţiei, managementul clădirilor de birou/facilităţilor, servicii profesionale, energie, management birou.
Estimările echipei de proiect arată că în cazul achiziţiilor centralizate făcute de către o singură entitate, economiile la bugetul local ar fi între 18.000.000 de lei şi 27.000.000 de lei anual, într-un scenariu minimal.
Costul operării UCA este estimat la circa 1.500.000 de lei în primul an de funcţionare, ajungând până la circa 3.000.000 de lei în al patrulea an de funcţionare. Astfel, în primii trei ani, UCA se va baza pe finanţarea asigurată de Consiliul Local Timişoara, sub formă de majorare a capitalului social.
De asemenea, aleşii locali au votat bugetul participativ ‘Timişoara Decide’.
Primul buget participativ al municipiului Timişoara a fost creat şi va avea o secţiune dedicată de 3.000.000 de lei, care vor fi folosiţi pentru proiectele timişorenilor. Fiecare proiect poate primi 400.000 lei cu TVA inclus.
Liniile de finanţare urmează cinci tematici, respectiv: Oraşul mobil, Oraşul verde, Oraşul relaxat, Oraşul comunităţilor, Oraşul digital.
Primăria Timişoara a creat platforma online de consultare publică, unde va fi o secţiune dedicată bugetului participativ, iar cetăţenii vor primi asistenţă digitală în cadrul campaniei de informare şi formare. AGERPRES / (AS – autor: Otilia Halunga, editor: Marius Frăţilă)