Societatea de Transport Public Timişoara (STPT) va intra în acest an într-un plan de restructurare financiară şi operaţională, care alături de măsuri rigide vor obliga societatea de transport public să se modernizeze şi să-şi respecte obligaţiile financiare.
Printre măsurile avute în vedere se regăsesc angajarea a 150 de vatmani şi şoferi pentru a creşte frecvenţa mijloacelor de transport public şi pentru a spori atractivitatea transportului public şi numărul călătorilor. De asemenea, vor fi eliminate 60 de posturi prin digitalizarea şi automatizarea procedurilor şi a 20 de posturi prin comasare departamentelor funcţionale.
‘Este cel mai important pas pe care STPT îl face pentru a deveni o companie modernă de transport, viabilă, care răspunde aşteptărilor călătorilor. Începe astfel primul proces real de restructurare a companiei, pentru a-şi eficientiza activitatea, a-şi reduce datoriile istorice şi a-şi îmbunătăţi serviciile. Primăria a sprijinit şi sprijină din plin acest demers şi face eforturi consistente pentru a pune societatea pe fundaţii solide. Am plătit restanţele create de conflictul instituţional din 2021 între foştii directori de la STPT şi Societatea Metropolitană de Transport Timişoara (SMTT), conducerea celor două organizaţii a fost înlocuită cu o conducere profesionistă, oprim bulgărele de datorii istorice şi am contractat o sumă record de fonduri europene pentru a schimba complet flota de transport public local şi sistemul de ticketing’, a declarat, miercuri, primarul Dominic Fritz.
Edilul-şef spune că STPT a adunat datorii în perioada 2010-2016 către Statul Român, datorii fiscale care au rămas restante şi în prezent.
Restructurarea STPT urmăreşte crearea unei companii viabile, cu capacitate să gestioneze o flotă de transport în proces de schimbare completă, să asigure mentenanţa noilor vehicule, să crească frecvenţa curselor şi punctualitatea mijloacelor de transport.
Cele mai importante măsuri vizează informatizarea companiei printr-un sistem de tip ERP, care integrează toate fluxurile operaţionale şi contabile; monitorizarea consumurilor de combustibil pentru vehicule precum şi a vehiculelor printr-un sistem GPS modern, pentru a elimina furturile; implementarea unui sistem de e-ticketing pentru a creşte încasările directe (vânzări de bilete şi abonamente), dar şi pentru a monitoriza încasările.
Planul de restructurare se aplică pe o perioadă de şapte ani pentru restructurarea datoriilor fiscale. Implementarea măsurilor aferente restructurării operaţionale se va realiza într-un termen de trei ani.