Subprefectul judeţului Timiş, Ovidiu Drăgănescu, a anunţat, vineri, că va cere Parlamentului modificarea legislaţiei care permite accesul cu vehicule în zone pietonale din municipiul Timişoara a curierilor care livrează din poartă în poartă, aceştia urmând să se deplaseze în zonele respective doar ca pietoni.
Măsura vine după ce, în urmă cu câteva zile, o fetiţă de doi ani a fost lovită în plin de un curier pe bicicletă care circula pe o stradă pietonală din centrul Timişoarei, după care acesta a fugit de la locul accidentului. Fetiţa a fost rănită şi transportată la spital pentru îngrijiri medicale.
Ovidiu Drăgănescu a detaliat că a convocat, joi, Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) pentru a discuta pe marginea unei hotărâri a Consiliului Local Timişoara din 2021, care permite deplasarea pe vehicule cu două roţi în zonele pietonale din oraş.
Subprefectul a sesizat mai multe probleme în această chestiune, între care faptul că în luna martie 2021, noul for legislativ local a modificat o hotărâre mai veche, din perioada administraţiei Robu, care permitea doar accesul persoanelor pe jos în zonele pietonale.
Noua hotărâre din 2021, care este în vigoare, dar în contradicţie cu legislaţia primară care nu permite accesul în zonele pietonale a bicicliştilor (cu o excepţie), nu a fost atacată în contencios administrativ de Instituţia Prefectului sau de orice altă persoană interesată. Aşadar, ea este valabilă şi aplicabilă. Excepţia se referă la faptul că legislaţia prevede că în zonele pietonale au acces pe două roţi curierii care livrează ‘din poartă în poartă’. Acesta a fost unul din motivele pentru care CL Timişoara a decis ca şi ceilalţi biciclişti, ‘ne-curieri’, să poată avea acces în zonele pietonale’, a explicat subprefectul.
De asemenea, viteza maximă admisă în zonele pietonale (prevăzută doar pentru curieri) este de 5 km/h, dar nu se respectă mai ales că nu au existat vreodată radare pentru biciclişti. În zonele pietonale, doar parţial sunt marcate pistele care să indice traseul vehiculelor pe două roţi (exemplu, strada Mărăşeşti).
‘În condiţiile date, ATOP Timiş propune extinderea marcării zonelor de acces-piste de biciclete şi în zonele pietonale, gen strada Mărăşeşti, pentru a separa pietonii de biciclişti. Totodată, ATOP propune modificarea legislaţiei care permite accesul cu vehicule în zone pietonale a curierilor care livrează din poartă în poartă, ei urmând să se deplaseze în aceste zone doar ca pietoni. În acest scop, va fi sesizat Parlamentul pentru amendarea legii’, a mai precizat subprefectul Ovidiu Drăgănescu. AGERPRES / (AS – autor: Otilia Halunga, editor: Marius Frăţilă)