Muzeul Naţional de Artă Timişoara (MNArT) a inaugurat, marţi seara, un centru de mediere culturală, unde publicul, cu predilecţie copiii, pot interacţiona cu patrimoniul muzeului prin intermediul tehnicii digitale şi unde s-a amenajat şi un spaţiu lunch pentru relaxare şi lectură.
Amenajarea spaţiului de la subsolul MNArT într-unul cu noua destinaţie a fost posibilă printr-o sponsorizare de 40.000 de euro promită de la o companie germană.
‘Această sponsorizare a venit pe fondul sprijinului Consiliului Judeţean Timiş şi al Asociaţiei Timişoara 2023, care se reflectă asupra relaţiei Muzeului Naţional de Artă Timişoara cu publicul larg şi care se referă la crearea unui spaţiu de mediere culturală. Aici, copiii pot interacţiona cu patrimoniul muzeului prin prisma unor experienţe intermediare oferite de către educatorii muzeali şi de către colaboratorii noştri. De asemenea, s-a gândit un info-point pe care copiii şi vizitatorii pot accesa prin intermediul tehnologiei diverse resurse digitale. Un spaţiu esenţial este cel de la demisol, care reprezintă o nouă deschidere a muzeului, spaţii care au fost inaccesibile până acum. Acest spaţiu este dedicat unui lunch, unde vizitatorii se vor putea relaxa, vor putea răsfoi o carte şi vor putea petrece un timp un pic altfel decât în viziunea clasică de vizitare a unui muzeu’, a detaliat pentru AGERPRES directorul MNArT, Filip Petcu.
Toate aceste activităţi cu publicul au început cu un timp în urmă, iar prin acest spaţiu de mediere, tinerii, copiii, publicul se vor putea apropia de muzeu, de programele culturale oferite lor de specialiştii MNArT care lucrează şi în această direcţie.
Directorul executiv al Asociaţiei Timişoara 2023, Ovidiu Megan, a punctat că această sponsorizare este un exemplu privind modul în care angajamentul unei companii aduce beneficii pentru întreaga regiune şi ţară.
‘Comunitatea germană din Timişoara contribuie la dezvoltarea durabilă a oraşului, care sprijină creşterea culturală, socială şi economică a municipiului’, a afirmat Ovidiu Megan.