Al cincizecilea tramvai Imperio, dintre cele 100 contractate de Primăria Municipiului Bucureşti, intră de marţi în circulaţie pe linia 1.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a informat că, potrivit contractului, Astra furnizează săptămânal un tramvai nou. El a menţionat că, în urma eforturilor făcute de administraţia locală pentru a îmbunătăţi transportul public, a existat o creştere de 25% a numărului de utilizatori, comparativ cu anul anterior.
‘Suntem la jumătatea contractului de livrare a celor 100 de tramvaie. A venit tramvaiul numărul 50. De fapt, şi tramvaiul numărul 51. Este parte din investiţiile mari pe care le facem în transportul public. Până la sfârşitul anului, o să vină cele 100 de autobuze electrice şi, până în primăvara viitoare, o să vină cele 100 de troleibuze. Parte din ele sunt finanţate din fonduri europene, parte din Fondul de Mediu şi cu o mică contribuţie a Primăriei’, a precizat Nicuşor Dan, în cadrul unei conferinţe de presă, la Depoul STB Giurgiului.
El a reamintit că CGMB a aprobat studiul de oportunitate pentru achiziţionarea altor 250 de tramvaie, care ar urma să completeze flota şi să genereze o diminuare a costurilor cu mentenanţă. Totodată, peste aproximativ trei săptămâni ar urma să fie semnate contractele pentru modernizarea a 30 de kilometri de linie de tramvai.
Preşedintele grupului de firme Astra Arad, Valer Blidar, a susţinut că obligaţiile contractuale sunt îndeplinite ‘în ciuda unor îndoieli ale unora’.
Blidar a menţionat că, până în prezent, graficul de livrare a fost depăşit cu trei tramvaie, iar până la sfârşitul anului vor fi livrate 70, faţă de cele 65 prevăzute în grafic.
Potrivit acestuia, tramvaiele sunt ‘de bună calitate’, ‘la nivel european’, dar în Bucureşti există ‘anumite probleme’ legate de infrastructură.
El a adăugat că presa a criticat defectarea tramvaiului Imperio în ziua lansării, dar a fost vorba despre ‘o manipulare eronată’ a vatmanului.
‘În Bucureşti, avem anumite probleme, dar care nu se datorează tramvaielor. Infrastructura a fost modernizată acum 23 de ani. Ea trebuia reparată capital la opt ani. De abia acum a început un program de repunere a infrastructurii în condiţii normale. Cheltuielile noastre cu mentenanţa sunt infime. Mă costă mai mult întreţinerea autoturismului propriu decât mentenanţa celor 50 de vagoane, până astăzi. Aşa-zisele defecte care apar şi pe care le vedeţi – am văzut că nu vă scapă niciunul – sunt acele opriri. Şi pentru mine este curios faptul că nu vedeţi decât tramvaiele Astra că s-au oprit pe linie, cu toate că atunci când se întrerupe curentul toate tramvaiele stau’, a explicat Valer Blidar.
Potrivit viceprimarului Stelian Bujduveanu, problema cea mai mare a bucureştenilor este legată de trafic, motiv pentru care administraţia locală a ales să investească în modernizarea transportului în comun.
‘Veţi vedea o îmbunătăţire până la finele anului viitor semnificativă în transportul în comun. O spunem cu foarte mare modestie: ne bucurăm că bucureştenii aleg să folosească transportul în comun. Nu doar aceia care nu au maşini. Şi cei care au maşini şi au început să le lase, tocmai pentru că văd o îmbunătăţire’, a precizat viceprimarul.
Directorul STB, Adrian Criţ, a menţionat, la rândul său, că, în acest an, tramvaiele din Bucureşti au parcurs cumulat 11.000.500 kilometri. Din acest total, 1.800.000 de kilometri au fost parcurşi de tramvaiele Imperio. Pe de altă parte, costurile cu mentenanţa pentru tramvaiele Imperio au fost de 0,21 lei/kilometru, în timp ce pentru alte tramvaie a fost de 5,75 lei/kilometru.
‘Ne bucură faptul că am ajuns la borna 50. Suntem la jumătatea contractului. Acest lucru ne avantajează pe noi, ca societate, prin reducerea costurilor. Avantajează şi călătorii, prin faptul că beneficiază de tramvaie moderne, dotate cu aer condiţionat, cu accesibilitatea sporită’, a evidenţiat Bujduveanu.