Acasă93Transportatorii din Arad: Orice control ANAF privind impozitarea retroactivă a diurnelor trebuie...

Transportatorii din Arad: Orice control ANAF privind impozitarea retroactivă a diurnelor trebuie să înceteze

Conducerea Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) Arad transmite vineri, printr-un comunicat de presă, că după adoptarea de către Senat a propunerii legislative L455/2021 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, ‘orice control ANAF privind impozitarea retroactivă a diurnelor trebuie să înceteze şi să nu mai fie demarat niciun control nou’.

‘Senatul României s-a pronunţat cu 121 de voturi pentru (niciun vot împotrivă) pentru adoptarea propunerii legislative, ceea ce demonstrează că Parlamentul a înţeles că stabilirea retroactivă a unor impozite pe ultimii cinci ani prin aşa numita ‘recalificare a diurnelor’ ca venit salarial de către funcţionari ai ANAF este toxică pentru industria transportatorilor rutieri din România’, afirmă, în comunicat, vicepreşedinte APTE 2002, Dorin Jurjuţ.

El consideră că şi în Camera Deputaţilor ‘soluţia va fi păstrată şi chiar îmbunătăţită, astfel încât să elimine şi orice discriminare faţă de transportatorii care au fost abuzaţi cu celeritate de ANAF sau care nu au avut capacitatea de a se apăra în instanţe contra ANAF’.

‘Legea de corectare trebuie să producă efecte şi în situaţia în care transportatorul s-a judecat deja cu ANAF. Concret solicităm public Camerei Deputaţilor să elimine şi caracterul vădit discriminatoriu faţă de cei care deja s-au judecat, pentru că nu putem accepta, ca Asociaţie, ca acelora asupra cărora ANAF s-a îndreptat timpuriu şi nu au avut capacitatea de a se apăra în instanţe, să li se ofere răspunsul ‘Asta e’. Avem convingerea că şi acest aspect, al discriminării, va fi corectat de Camera Deputaţilor pentru că legea trebuie să fie şi echitabilă’, a adăugat Dorin Jurjuţ.

Transportatorii spun că proiectul adoptat de Senat prevede expres că ‘se anulează diferenţele de obligaţii fiscale principale şi/sau obligaţii fiscale accesorii stabilite de organul fiscal (…) ca urmare a calificării ulterioare de către organul fiscal a sumelor reprezentând indemnizaţii sau orice alte sume de aceeaşi natură, primite pe perioada delegării, detaşării sau desfăşurării activităţii pe teritoriul altei ţări (…)’.

‘În lipsa acestui proiect de lege, industria transportatorilor rutieri din România ar fi fost împinsă spre faliment. Abuzurile ANAF ne-au creat deja mari probleme, pe care sperăm să le putem depăşi. Impozitele inventate reprezentau cifra de afaceri a companiilor pe câţiva ani şi profitul pentru o perioadă mai mare de 10 ani, fiind practic o invitaţie la distrugerea celui de-al treilea cel mai performant sector al industriei rutiere (naţionale) la nivel european. Noi am urcat acest sector al economiei pe locul trei în Uniunea Europeană, după Polonia şi Lituania. Orice control care continuă acum sau orice control nou ar reprezenta doar o manifestare făţişă de rea-voinţă din partea unor funcţionari ANAF care ignoră politica economică naţională şi demonstrează altfel că urmăresc alte interese, în beneficiul altor economii deranjate de faptul că reuşim să ne menţinem competitivi’, afirmă, în acelaşi comunicat, preşedinte APTE 2002, Adrian Pop.

Votul senatorilor, de joi 25 noiembrie, vine la mai puţin de două luni după ce APTE 2002 a obţinut, în urma discuţiilor directe cu Ministrul Finanţelor Publice, promisiunea adoptării prin Parlament, în regim de urgenţă, a unui astfel de proiect legislativ.

‘APTE 2002 va continua să solicite claritate, transparenţă, nediscriminare şi să nu mai fim hărţuiţi. Treaba noastră este transportul rutier, nu procesele împotriva unor abuzuri. După ce şi Camera Deputaţilor va adopta proiectul de lege şi inclusiv până la promulgare, vom urmări materializarea consensului în ceea ce priveşte politica economică în domeniul transportului rutier, respectiv ca normele de aplicare să fie clare, ferme, fără loc de interpretări pe viitor din partea unor funcţionari ai Fiscului’, mai arată vicepreşedintele Dorin Jurjuţ.

Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 reprezintă circa 1.400 de companii din domeniu, cu 13.800 de camioane.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks