Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Piteşti (DEx 12), de la Valea Mare la Coloneşti, va fi dat în folosinţă la finalul acestei săptămâni, cu şase luni înainte de termen, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a vizitat acest segment de drum, marţi, alături de premierul Marcel Ciolacu şi preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă.
Celelalte două tronsoane ale DEx 12, respectiv tronsoanele 1 şi 4, trebuie finalizate până la sfârşitul anului 2024, pe tronsonul 4, de la Coloneşti la Piteşti, lucările fiind la stadiul de aproximativ 40% iar pe primul tronson, de la Craiova la Pieleşti, sunt la stadiul de aproximativ 60%, a menţionat ministrul Transporturilor.
‘Sunt totuşi şase luni înainte de termen, aproximativ şase luni, asta merită menţionat. Iată că devine o obişnuinţă acest lucru. Săptămâna trecută spunea şi dl. prim-ministru, am fost pe lotul de la Cheţani, la Câmpia Turzii, care va fi dat în circulaţie poimâine, cu opt luni înainte de termen. Legat de acest drum expres, pe tronsonul 4, următorul, stadiul este undeva peste 40%. Ca şi termen şi tronsonul 1 şi tronsonul 4 vor trebui şi astea-s angajamentele luate de constructori, să fie finalizate şi date în circulaţie până la sfârşitul anului viitor. Asta va însemna că pe toată distanţa de la Craiova la Piteşti se va putea circula pe Drumul Expres. (…)Felicit încă o dată constructorii şi autorităţile locale şi sper ca şi anul viitor să se ţină de aceleaşi termene.
Ministrul Sorin Grindeanu a punctat, referitor la tronsonul 1 al DEx 12, că a observat că faţă de precedenta vizită pe şantier lucrurile au intrat pe un ‘făgaş normal’ dar aşteaptă o mobilizare şi mai bună.
‘ Cei de pe lotul 1, sigur, au preluat undeva în jur de 50%, în ultimele săptămâni, spre deosebire de ultima dată când am fost, acum două luni, lucrurile au intrat pe un făgaş cât de cât normal, dar mă aştept la o mobilizare şi mai bun astfel încât să termine, (este realizat) spre 60 %, 57 – 58%, toate condiţiile să termine până la finalul anului anului viitor deoarece sunt şi doar 17 km faţă de lotul patru, unde iarăşi sunt peste 30 de kilometri’, a spus ministrul Transporturilor.
Premierul Marcel Ciolacu a afirmat că orice kilometru de infrastructură mare înseamnă dezvoltarea regiunilor şi a menţionat că până la finalul acestui an se vor da în circulaţie tronsoane din Autostrada Transilvaniei, Drumul Expres Craiova – Piteşti şi din Autostrada A0 Centura Bucureşti.
Totodată, premierul Marcel Ciolacu, care a remarcat finalizarea înainte de termen a unor tronsoane din Autostrada Transilvania şi Drumul Expres Craiova – Piteşti, şi-a exprimat convingerea că în regiune vor fi atrase investiţii majore şi a spus că în ultimii doi ani au fost atrase investiţii directe de patru miliarde euro.
‘Sperăm şi la Autostrada Moldovei să se întâmple acelaşi lucru, astfel încât să legăm şi Moldova de Bucureşti, de Craiova, de Constanţa, fiindcă numai astfel, printr-o dezvoltare coerentă şi cu un plan coerent, vom reuşi să-i ţinem pe români acasă. Numai astfel vom putea crea infrastructura ca investiţiile străine să vină în continuare la acest nivel, cum au fost în ultimii doi ani, de peste 4 miliarde de euro investiţii directe. (…) Cu adevărat cred că e corect să mulţumim tuturor celor implicaţi care au început acest proiect şi celor care continuă şi vor finaliza şi constructorilor. De data aceasta e un caz fericit, pentru că eu nu pot, de exemplu, să-i mulţumesc domnului Cîţu pentru deficitul de 9,2% care l-a adus, dar domnului Bode, domnului Grindeanu putem să le mulţumim şi suntem convins că lucrurile vor merge în direcţia corectă, asta înseamnă stabilitate politică, asta înseamnă o coerenţă în guvernare şi totuşi să îndreptăm percepţia românilor cu un adevăr că România se îndreaptă în direcţia corectă în acest moment. Dacă vom avea maturitatea politică şi în continuare sunt ferm convins că vom merge în acelaşi ritm’, a declarat Marcel Ciolacu.
Preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, preşedinte al PNL, a declarat marţi la Valea Mare, că realizarea acestui drum este rezultatul muncii de echipă, la care au contribuit atât miniştri liberali cât şi miniştri social-democraţi, proiectul fiind început în timpul mandatului lui Lucian Bode şi fiind continuat sub mandatul lui Sorin Grindeanu.
‘Mă bucur foarte mult să fim împreună astăzi aici, pentru că în urmă cu un an şi câteva luni eram de asemenea împreună, un pic mai departe de acest loc moment în care se anunţa finalizarea tronsonului 2 şi la discuţiile de atunci, reprezentanţii Ministerului Transporturilor, conducerea CNAIR, constructorul şi-au luat angajamentul că până la finele anului 2023 vor finaliza şi tronsonul 3 şi iată, suntem în preajma acestui moment. La finele acestei săptămâni am înţeles că tronsonul trei va fi dat în folosinţă. Este absolut important să subliniem că lucrările la Drumul Expres Craiova-Piteşti au început prin semnarea ordinului de începere a lucrărilor în noiembrie 2019. După aceea s-au semnat contractele pentru tronsoanele 3 şi 4, în 2020. A fost o muncă pe care au desfăşurat-o continuu şi este un lucru foarte bun, atât miniştrii de la Partidul Naţional Liberal, astăzi domnul ministru Grindeanu finalizează şi dumnealui şi duce mai departe această muncă. Deci este o muncă de echipă şi este atât de mult de aşteptată de toţi locuitorii Olteniei’, a spus Nicolae Ciucă.
Preşedintele PNL a subliniat importanţa economică a Drumului Expres şi a punctat că urmează noi investiţii în infrastructura rutieră din Oltenia care să facă legătura cu zona de vest a ţării.
‘Practic, prin acest drum, Oltenia se leagă de coridorul IV paneuropean şi avem convingerea că aşa cum s-au derulat lucrările începând cu finele anului 2024, când vor fi finalizate şi tronsoanele 1 şi 4, vom avea o legătură directă de la Craiova până la Constanţa, ceea ce este deosebit de important pentru dezvoltarea economică a Olteniei. Sperăm ca şi celelalte proiecte care sunt în derulare pentru legarea Olteniei de Banat să se deruleze cu aceeaşi scadenţă şi să avem Craiova,legată prin Drobeta Turnu Severin şi Caransebeş de Lugoj şi în felul acesta să avem o continuitate în infrastructura rutieră. Sunt obiective pe care întreg mediul de afaceri din zona Olteniei îl le aşteaptă. Eu le mulţumesc tuturor celor implicaţi, atât domnului ministru Bode, care a început acest proiect, domnului ministru Grindeanu pentru că îl duce mai departe şi, de asemenea, constructorului pentru că s-a achitat de asumarea de a-l finaliza mai repede’, a mai declarat Nicolae Ciucă
Premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu şi preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, alături de secretarul general al PSD, Paul Stănescu, secretarul general al PNL, Lucian Bode, preşedintele PSD Olt, Marius Oprescu, preşedintele PNL Olt, Gigel Ştirbu şi primarii municipiilor Craiova şi Slatina, Lia Olguţa Vasilescu, respectiv Emil Moţ, au participat marţi, la o vizită de verificare pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, ce va fi dat în folosinţă la finalul acestei săptămâni.
Drumul Expres Craiova – Piteşti este împărţit în patru tronsoane: tronsonul 1 traversează localităţile Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, cu plecare din Craiova, şi are o lungime de 17,7 kilometri, va avea două pasaje şi şapte poduri, costă 76 milioane de euro fără TVA şi este executat de asocierea româno – turcă Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi – Strade Bauunternehmung SRL – Visio Construction Works SRL, după ce a fost reziliat contractul cu firma Tirrena Scavi SpA din cauza ritmului defectuos a executării lucărilor şi neîndeplinirii prevederilor contractuale de către antreprenor.
Al doilea tronson trece prin localităţile Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina şi Valea Mare, are o lungime de aproape 40 kilometri, a costat 217 milioane euro fără TVA şi a fost executat de Asocierea SA&PE Construct SRL-Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL- Consitrans SRL, din România.
Antreprenorul care a lucrat pe tronsonul al doilea a obţinut şi contractele pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 3 (31,75 kilometri), între Valea Mare şi Coloneşti ce va fi finalizat în această săptămână, şi tronsonului 4 (31,82 kilometri) Coloneşti – Oarja – Piteşti, aflat în prezent în execuţie. AGERPRES / (A, AS – autor: Cristina Matei, editor: Karina Olteanu)