Angajaţii secţiei Drumuri Naţionale din Tulcea au montat deja circa 8 kilometri de parazăpezi, pentru a proteja infrastructura rutieră în cazul unor ninsori abundente, a anunţat, miercuri, în timpul şedinţei Colegiului prefectural al judeţului Tulcea, şeful secţiei, Mircea Jienescu.
În total, în judeţ, vor fi montate parazăpezi cu o lungime totală de 25 de kilometri.
‘Am montat deja circa opt kilometri de parazăpezi. (…) Deocamdată, avem câteva incidente izolate cu persoane care refuză să instalăm parazăpezile pe terenurile lor, dar nu sunt probleme deosebite’, a menţionat şeful secţiei Drumuri Naţionale.
Jienescu a mai spus că în depozitele din judeţ sunt 2.200 de tone de sare şi că 75% din utilajele necesare deszăpezirii drumurilor sunt pregătite să intervină.
În timpul şedinţei Colegiului prefectural, autorităţile au menţionat că sunt pregătite să intervină în situaţii deosebite provocate de ninsori abundente, iar prefectul Alexandru Dan Munteanu a anunţat că începând de săptămâna viitoare angajaţii instituţiei pe care o conduce vor verifica în teren situaţiile primite de la autorităţile locale, conform cărora au pregătite pentru intervenţii utilaje şi materiale antiderapante.
‘Problema cronică la nivelul judeţului e că nu dispunem de mijloace de intervenţie la nivelul operatorilor din judeţ pentru situaţiile de îngheţ pe Dunăre. (…) Deocamdată, ne rezumăm la a monitoriza situaţia de pe căile navigabile, urmând ca în momentele dificile să solicităm sprijin de la Ministerul Transporturilor, de la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos din Galaţi pentru spărgătoare de gheaţă. Ei au deja în zonă nişte remorchere noi, să le vedem cum evoluează la gheaţă, că nu au avut încă botezul, şi dacă situaţia va fi mult mai dificilă decât ne aşteptăm vom solicita şi sprijinul Forţelor Navale care întotdeauna au fost alături de noi’, a declarat şeful Căpităniei Zonale a Portului Tulcea, căpitan şef Dan Ichim.
El a menţionat că în momentul de faţă principalele probleme în traficul maritim sunt cauzate de ceaţa densă.
‘Avem o serie de dificultăţi cauzate de ceaţă, în special dimineaţa, când apar întreruperi ale traficului maritim datorate furtunilor din Marea Neagră. În condiţii în care bara Sulina devine impracticabilă şi circulaţia navelor maritime se închide’, a mai spus Ichim.