Agenţii economici şi reprezentanţii Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (ARBDD) se întâlnesc, marţi după-amiază, pentru a discuta pe tema viitoarelor trasee turistice lente, în perspectiva transformării Rezervaţiei în cea mai importantă destinaţie turistică de gen din Europa.
Guvernatorul Rezervaţiei, Gabriel Marinov, a declarat, pentru AGERPRES, că întâlnirea este programată să se desfăşoare online începând cu ora 14,00 şi a pledat pentru ca Delta să fie experimentată prin mijloace prietenoase cu mediul.
‘Delta nu poate fi admirată, simţită în zgomotul motoarelor şi viteza bărcilor. Delta este incomensurabil mai frumoasă dacă este descoperită prin intermediul slow-turismului’, a menţionat Marinov.
În timpul întâlnirii, agenţii turistici şi reprezentanţii ARBDD vor discuta despre posibilitatea amenajării acestora trasee, dar şi despre cum ar putea arăta locurile de popas, astfel încât impactul turiştilor asupra mediului să fie minim.
‘Noi vrem ca de anul viitor să avem gândite şi pregătite anumite soluţii la problemele legate de locurile de popas. Pe de altă parte, mai este un punct de discuţie pe care dorim să-l prindem în viitorul plan de management care se revizuieşte acum, încercând să legitimăm genul acesta de locuri de popas pe parcursul unor trasee care vor fi prinse în cadrul traseelor de slow-turism’, a mai spus guvernatorul Rezervaţiei.
Marinov a amintit că la nivelul ARBDD realizarea acestor trasee a fost cerută în mod oficial de Asociaţia Ivan Patzaichin-Mila 23.
Proiectul privind realizarea traseelor de turism dedicate bărcilor fără motor are un buget total estimat de 15 milioane de euro şi a fost depus spre finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
‘Ar fi un proiect pilot pentru România, dar şi pentru Europa, iar Delta va deveni destinaţia cu cel mai întins traseu pentru ambarcaţiuni cu vâsle sau electrice din Europa, ceea ce va contribui foarte mult la o nouă ofertă turistică. (…) Noi credem că oferta tipului acesta de turism lent pentru cei care vin să vadă natură, nu doar pentru distracţie, va aduce un val de turişti şi din România, şi din afară de care Delta are nevoie pentru a se dezvolta’, a precizat vicepreşedintele asociaţiei Ivan Patzaichin-Mila 23, Teodor Frolu.
El a menţionat că traseele vor avea o lungime totală de circa 300 de kilometri, vor include cel puţin zece localităţi, iar pe acestea vor avea acces şi bărcilor cu motoare termice care respectă regulile de circulaţie impuse pe ele.
‘La nivel european, s-a decis ca în 2035 să se renunţe la motoarele pe benzină, iar acelaşi trend este şi în ambarcaţiuni. Ce încercăm noi să facem este să fim cu un pas înainte, să avem această ofertă pentru acest gen de turism şi în timp să se poată face translarea de la bărcile cu motor pe benzină la bărcile electrice’, a mai spus Frolu.
În opinia sa, punctul de plecare al traseelor lente în Deltă va fi în suburbia Tudor Vladimirescu a municipiului Tulcea, vizavi de locul în care va fi amplasat viitorul ansamblu dedicat lui Ivan Patzaichin.