Ceramistul constănţean Eusebio Spînu, autorul expoziţiei găzduite luna aceasta de Casa Avramide din Tulcea, a donat un triptic din ceramică Institutului de Cercetări Eco-Muzeale ‘Gavrilă Simion’ (ICEM), aceasta fiind prima donaţie de gen din ultimii 20 de ani, potrivit reprezentantei instituţiei, Daniela Iacoblev-Barău.
Membru al filialei din judeţul Constanţa a Uniunii Artiştilor Plastici din România, profesor la Liceul de arte ‘Nicolae Tonitza’ din Bucureşti, Eusebio Spînu este apreciat drept unul dintre cei mai buni ceramişti activi ai României şi se află la prima expoziţie personală la Tulcea.
‘M-am simţit onorat când Daniela mi-a făcut această propunere, pentru că o lucrare care intră în patrimoniul unui muzeu este o lucrare protejată, în primul rând. În al doilea rând, este o lucrare vizitată, ceea ce este extraordinar. În general, nimeni nu ştie soarta lucrărilor. Am auzit la vernisaj lista ceramiştilor din patrimoniu şi vreau să spun că e una foarte interesantă, pentru că mare parte din ei sunt artişti pe care i-am cunoscut şi care nu mai sunt. E bine că există în acest patrimoniu şi orice muzeu din ţară s-ar bucura să-i aibă în colecţie’, a declarat, pentru AGERPRES, Eusebio Spînu.
Expoziţia ‘Informal’ reuneşte 62 de lucrări şi reprezintă o premieră şi pentru profesoara Ioana Lavinia Streinu, care, la iniţiativa artistului constănţean, expune primele sale lucrări de ceramică sculpturală.
‘Cu cât experimentezi mai mult, cu atât descoperi mai mult şi poţi înainta în gândurile tale, într-o altă manieră la care nu te-ai fi gândit până atunci. Un plastician care se aşează în zona de confort e o mare problemă. Trebuie să te provoci tot timpul’, a mai spus Eusebio Spînu.
Potrivit reprezentantei ICEM, Daniela Iacoblev-Barău, colecţia de artă decorativă europeană a instituţiei include 121 de piese de ceramică, sticlă, metal, tapiserie, sculptură din lemn şi piatră, din care 46 sunt lucrări de ceramică decorativă, iar în ultimii aproape 20 aceasta colecţie nu a mai fost îmbogăţită prin donaţii. AGERPRES / (A, AS – autor: Luisiana Bîgea, editor: Marius Frăţilă)