Traficul de mărfuri în porturile dunărene gestionate în judeţul Tulcea de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a fost mai mic decât cel de anul trecut cu aproape 30%, pe fondul scăderii cererii de bauxită înregistrată de combinatul Alum SA din Tulcea. Directorul general al APDM Galaţi, Alexandru Şerban, a declarat marţi, în timpul unei conferinţe de presă, susţinută la Tulcea, că aşteaptă ca traficul să revină la normal în funcţie de comenzile înregistrate de combinatul de alumină. ‘Traficul de marfă în acest an a fost scăzut faţă de anii precedenţi, dar s-a datorat scăderii cererii de bauxită la combinatul Alum SA. În rest, traficul a fost în linii mari la fel ca anul trecut. Ne aşteptăm ca activitatea din combinat să se reia, pandemia să se mai relaxeze, ca să spun aşa, şi traficul să crească la nivelul anilor precedenţi’, a afirmat directorul general Şerban. El a amintit că anul 2019 a fost unul record în ceea ce priveşte traficul maritim. ‘Acum, ne situăm undeva la 68-70% faţă de ce a fost în 2019, un an record al traficului maritim. Scăderea există, dar nu e atât de îngrijorătoare, dacă ne raportăm la anii precedenţi’, a menţionat directorul general al APDM. Referindu-se la disensiunile cu Consiliul Judeţean Tulcea, apărute pe fondul lucrărilor de reabilitare a falezei Dunării din municipiul Tulcea, directorul general Şerban a afirmat că a solicitat autorităţii judeţene 700.000 de lei ca despăgubire pentru reţelele de apă şi electricitate, precum şi pentru platforma deţinută în zona în care se lucrează. ‘Suntem în impas. Ei trebuie să înţeleagă că nu pot distruge un bun proprietate privată fără despăgubiri. Nu avem nicio problemă cu proiectul, el trebuie să se realizeze, dar totodată trebuie să protejăm interesul companiei. Nu am cerut sistarea lucrărilor, dar am sesizat Poliţia Transporturi’, a mai spus directorul Alexandru Şerban. Directorul APDM Galaţi a susţinut marţi, la Tulcea, o conferinţă de presă, în timpul căreia a anunţat că s-au încheiat două contracte de execuţie a proiectelor tehnice şi a lucrărilor de reabilitare a unor zone din portul comercial şi cel industrial din municipiul Tulcea. Cele două contracte se vor derula în cadrul unui proiect european care vizează creşterea atractivităţii şi accesibilităţii Portului Tulcea, cu o valoare totală de peste 64,2 milioane de lei şi cu finanţare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. AGERPRES / (A, AS – autor: Luisiana Bîgea, editor: Marius Frăţilă)