Comisia de recepţie a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme şi respectă cerinţele din caietul de sarcini, anunţă primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.
‘Comisia de Recepţie a terminat evaluarea documentelor şi a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme şi respectă cerinţele din caietul de sarcini. În câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulaţie’, scrie edilul general, pe Facebook.
În cadrul unei conferinţe de presă susţinute marţi, Nicuşor Dan anunţa că luni a avut întâlniri cu reprezentanţii Comisiei de recepţie şi ai Astra Arad. El explica, de asemenea, motivele din cauza cărora au fost amânate de mai multe ori termenele anunţate pentru punerea în circulaţie a tramvaielor.
‘Este o chestiune care nu ţine de tramvaie, ci de hârtiile care trebuie făcute. A fost o ofertă pe care Astra a făcut-o, când achiziţia s-a demarat, în 2018. Un tramvai are cam 20.000 de componente, piaţa s-a schimbat de atunci şi pentru orice modificare pe care dumnealor au adus-o faţă de oferta pe care au făcut-o trebuie să existe o aprobare şi de la Autoritatea feroviară, şi de la noi, ca achizitor. Şi asta înseamnă un mare circuit de hârtii care în mare-mare măsură s-a realizat până acum’, preciza Nicuşor Dan.
Edilul general menţiona că dacă atribuirea contractului s-ar fi făcut în mod corect în timpul fostei administraţii, cele o sută de tramvaie ar fi ajuns deja să circule în Capitală.
‘Vina pe care o are fostul primar este că achiziţia pe care a făcut-o în 2019-2020 nu a făcut-o în mod corect. Trebuia să atribuie direct către Astra, cum a decis Curtea de Apel, în final, şi în momentul de faţă aveam o sută de tramvaie pe şosea. (…) Eu pot să spun că Curtea de Apel a constatat că atribuirea, aşa cum s-a făcut, a fost nelegală’, preciza edilul general.
Potrivit informaţiilor transmite de Societatea de Transport Bucureşti, în luna octombrie, pe pagina de Facebook, tramvaiul Imperio face parte din gama de 36 metri.
‘Achiziţia celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje pentru STB S.A., dintre care menţionăm: creşterea capacităţii de transport fără a fi necesară creşterea parcului circulant; creşterea accesibilităţii datorată podelei total coborâte şi a celor 5 uşi duble de acces; reducerea timpilor de parcurs şi creşterea calităţii rulării prin sistemele moderne de tracţiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracţiune; consum energetic mult mai redus faţă de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra’, menţiona sursa citată.
Conform STB, tramvaiele au noua generaţie de validatoare la fiecare uşă, pentru a face plata călătoriei şi cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC. Tramvaiele au sistem de aer condiţionat şi încălzire HVAC, ce permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon. Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului.
‘Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracţiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar şi o reducere a timpilor necesari reparaţiilor accidentale. Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiţii moderne de operare, cu o cabină spaţioasă, echipată cu aer condiţionat, camere video cu vedere în interiorul şi exteriorul tramvaielor şi un sistem de informare care le va oferi informaţii despre starea de funcţionare a sistemelor tramvaiului, operarea uşilor şi alte informaţii necesare în timpul mersului’, transmitea Societatea de Transport Bucureşti.