Ministrul PSD Sorin Grindeanu nu e în stare să cumpere trenuri noi pentru România, acuză USR. Contractul pentru 62 de trenuri noi semnat la finalul anului 2023 de Sorin Grindeanu a fost desfiinţat în instanţă, după o contestaţie admisă de Curtea de Apel Bucureşti. Licitaţia va fi reluată, alt câştigător, contestaţii şi multe luni pierdute.
Cele 62 trenuri noi de scurt parcurs ar fi trebuit să circule pe rutele Bucureşti – Suceava – Iaşi, Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin -Cluj – Bistriţa, Ploieşti – Bucureşti – Constanţa şi să înlocuiască actualele garnituri antice.
„În aceeaşi situaţie e un contract pentru 20 de trenuri electrice noi finanţat prin PNRR, invalidat similar în justiţie în 2023. Iar trenurile pe hidrogen sunt la a 3-a licitaţie, după ce primele două au fost anulate. E un risc major de pierdere a banilor europeni din PNRR”, explică Horaţiu Cosma, fost secretar de stat USR la ministerul Transporturilor.
Singurul contract încă în picioare pentru trenuri noi e cel pentru 37 de trenuri de lung parcurs semnat în 2022. A venit în ţară un singur tren, dar s-a defectat de la primele teste şi e departe de momentul punerii în circulaţie cu călători.
„Lui Sorin Grindeanu îi pasă cât negru sub unghie de calea ferată românească, de trenuri noi, confortabile şi rapide pentru călători. În timp ce toată Europa se mişcă accelerat spre acest mijloc de transport prietenos cu mediul, partidul comasat PSD-PNL dinamitează cu bună ştiinţă viitorul României în transporturi”, spune Horaţiu Cosma, expert în infrastructură.
Articolul USR: Eşec după eşec la Ministerul Transporturilor: contractul pentru 62 de trenuri noi e în aer, după o contestaţie admisă în instanţă apare prima dată în Ecopolitic.
Sursa: Ecopolitic.ro