Campania de comunicare privind vaccinarea anti-COVID pe care Guvernul o va demara în curând pe toate canalele media are ca element central ‘partea emoţională’ şi, în acelaşi timp, urmăreşte să crească încrederea în sistemul medical, în ştiinţă, în general.
‘Guvernul României a pregătit o campanie de comunicare care va demara în curând pe toate canalele media, campanie care are ca element central partea emoţională, ceea ce ne-a lipsit în toată această pandemie – distanţarea fizică, care a fost necesară având în vedere contextul pandemic şi riscul de îmbolnăvire, şi vaccinarea care este soluţia prin care noi putem reveni unii lângă alţii, putem reveni la normalitate. Sperăm ca această campanie de comunicare să fie un plus în momentul de faţă în ceea ce priveşte conştientizarea importanţei vaccinării ca metodă medicală corectă, sigură şi eficientă de revenire la normalitate’, a declarat coordonatorul campaniei de vaccinare anti-COVID, Valeriu Gheorghiţă, marţi, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.
Şeful CNCAV a adăugat că oamenii trebuie să înţeleagă că autorităţile au fost şi rămân preocupate ‘de grijile, de fricile, de temerile lor’ şi nu sunt interesate de ‘cifre’ sau ‘statistici’.
‘Pe noi ne interesează, în final, ca fiecare persoană care doreşte să se vaccineze să poată să facă acest lucru şi trebuie, prin orice mijloace, să diminuăm teama oamenilor, să spulberăm neîncrederea. Cum? Prin profesionalism, prin dedicare, prin muncă şi prin a demonstra concret că ne preocupă grija şi nevoia oamenilor. Tocmai de aceea, această campanie (…) are în centru partea emoţională, pentru că, vrem sau nu, această pandemie, pe lângă consecinţele medicale, a dus în acelaşi timp o serie de consecinţe de natură socială, psihică foarte importante. Sunt oameni care au rămas cu sechele pentru toată viaţa. Sunt familii destrămate, sunt oameni care şi-au pierdut oamenii dragi – toate aceste lucruri contează şi trebuie să înţelegem că vaccinarea este un bun al tuturor, este un drept al tuturor şi ceea ce facem şi ceea ce ne dorim să facem sunt acele acţiuni care să crească încrederea oamenilor în sistemul medical, în ştiinţă în general, în autoritate, dacă vreţi şi în toţi cei care, până la urmă, ne dorim ca din punct de vedere al sistemului de sănătate lucrurile să meargă într-o direcţie cât se poate de bună, încât fiecare să-şi găsească locul potrivit şi momentul potrivit să se vaccineze’, a afirmat Valeriu Gheorghiţă.
El a adăugat că reuşita campaniei de vaccinare poate fi declarată atunci când ultima persoană care şi-a dorit să se imunizeze va putea face acest lucru în siguranţă.
‘Până la acel moment, avem foarte mult de muncă şi suntem aici tocmai în sprijinul tuturor celor care, în momentul de faţă, doresc să se vaccineze, dar şi al celor care încă ezită, care nu sunt hotărâţi. Cred că rolul nostru determinant este acela de a putea schimba mentalităţi’, a subliniat preşedintele CNCAV.