Activităţile desfăşurate în cadrul programului ‘Şcoala Altfel’ au fost regândite şi adaptate la condiţiile impuse de pandemia COVID-19, au informat reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vaslui.
‘Programul a fost regândit pentru a se putea desfăşura atât indoor, cât şi outdoor şi a avut drept scop dezvoltarea competenţei de învăţare şi a abilităţilor socio-emoţionale în rândul preşcolarilor şi elevilor. Cadrele didactice şi-au adaptat proiectările astfel încât activităţile să se poată desfăşura şi la distanţă iar evaluarea acestora să poată fi realizată după încheierea programului. Activităţile propuse acoperă o gamă largă de domenii: educaţia pentru sănătate, educaţia pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului, educaţia pentru artă şi cultură, dezvoltare personală, tururi sau vizite virtuale, activităţi ludice, relaxante, activităţi de cercetare şi documentare. În vederea facilitării desfăşurării activităţilor extraşcolare în general şi a celor din Săptămâna ‘Şcoala Altfel’, în special, am pus la dispoziţia cadrelor didactice o listă cu site-uri importante dar şi alte instrumente web pe care profesorii le pot accesa împreună cu elevii’, a declarat, luni, pentru AGERPRES, inspectorul general şcolar al IŞJ Vaslui, Loredana Roman.
Orarul activităţilor pentru programul ‘Şcoala Altfel’ este întocmit în urma consultării elevilor, profesorilor, părinţilor şi managerilor, fiind avizat în consiliile de administraţie, afişat în cadrul unităţilor şcolare şi transmis inspectorului pentru activităţi extraşcolare din cadrul IŞJ.
‘Pentru desfăşurarea în condiţii optime a activităţilor din Săptămâna ‘Şcoala Altfel’, fie că ne confruntăm cu o perioadă de suspendare a cursurilor în modalitatea faţă în faţă, fie că unităţile şcolare se află în scenariul verde, cadrele didactice pun accent pe dezvoltarea competenţelor generale de adoptare a atitudinilor pozitive şi a unui stil de viaţă sănătos şi echilibrat, respectiv exersarea abilităţilor de management al unui stil de viaţă de calitate, astfel încât elevii să poată gestiona cât mai uşor, cu ajutorul profesorilor diriginţi şi al părinţilor, provocările perioadei traversate. Prin intermediul activităţilor extraşcolare desfăşurate în această săptămână, copiii se focalizează pe gestionarea emoţiilor, a timpului, a relaţiilor şi pun accent pe empatie, încredere, gestionarea emoţiilor negative’, a mai spus Loredana Roman.
Potrivit acesteia, în unităţile şcolare din mediul urban, cel mai mare succes îl au activităţile de cercetare şi documentare dar şi jocurile on-line, iar în mediul rural primează activităţile ce pot fi desfăşurate în curte, în aer liber. Pentru elevii din ciclurile gimnazial şi liceal sunt atractive site-urile pentru învăţare on-line, în timp ce elevii din învăţământul primar alături de preşcolari se îndreaptă spre jocuri şi activităţi educative cu ajutorul tiparelor din hârtie.
Conform Ordinului ministrului Educaţiei şi Cercetării nr. 3.125/2020 privind structura anului şcolar 2020-2021, programul naţional ‘Şcoala Altfel’ se desfăşoară în perioada 5 octombrie 2020 – 4 iunie 2021, are o durată de cinci zile consecutive lucrătoare şi este derulat pe baza unei planificări ce rămâne la decizia fiecărei unităţi de învăţământ.