Ministrul Dezvoltării, Adrian Veştea, a afirmat, miercuri, că peste 2.500 de unităţi administrativ-teritoriale vor beneficia de resurse pentru îmbunătăţirea actului de învăţământ prin semnarea contractelor de finanţare prin PNRR a dotării şcolilor.
‘Suntem într-un moment fericit, într-un moment în care peste 2.500 de unităţi administrativ-teritoriale beneficiază de această resursă de îmbunătăţi actul de învăţământ. Practic, peste 5.600 de unităţi şcolare au o astfel de şansă. Un miliard de euro vor intra în implementare în perioada următoare pe diverse domenii de activitate pentru actul educaţional. Mă bucură faptul că încă din perioada în care am fost preşedinte al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene, împreună cu doamna ministru Deca, am gândit o soluţie în aşa fel încât ghidurile de finanţare să nu fie adresate doar Consiliilor Judeţene, să includem şi celelalte UAT-uri, fie că vorbim de municipii, vorbim de oraşe, vorbim de comune, fiindcă în felul acesta dăm şansa tuturor de a aplica pe aceste oportunităţi de finanţare şi nu sunt puşi în situaţia de a fi doar sub umbrela Consiliilor Judeţene’, a spus Veştea, la ceremonia de la Palatul Victoria de semnare a contractelor finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, apelul de proiecte ‘Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitare şi a unităţilor conexe’.
El a mai spus că preocuparea celor din administraţia publică locală este pentru actul educaţional şi actul de sănătate.
‘De această dată vorbim de sume importante de bani care vin din fonduri europene, sume istorice, aş putea spune, pe mai multe domenii de activitate, iar ceea ce cred că este foarte important este ca fiecare dintre acei beneficiari care semnează aceste contracte astăzi să aibă şansa de a implementa aceste proiecte şi să pună cât mai repede în practică această resursă financiară’, a adăugat Veştea.
El s-a referit şi la evaluarea în cazul microbuzelor şcolare. ‘Aştept cu mare interes ca şi acest obiectiv care contribuie la componenta educaţională să poată să fie finalizat, să trecem la implementarea lui’, a mai spus Veştea.