Acasă93Vrancea: Metoda 'clientului misterios' - folosită pentru a depista persoanele care vând...

Vrancea: Metoda ‘clientului misterios’ – folosită pentru a depista persoanele care vând produse necertificate pe internet

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Vrancea va folosi metoda ‘clientului misterios’ pentru a depista persoanele care oferă produse de vânzare în mediul online, în perioada sărbătorilor Pascale, fără a se supune controalelor şi autorizării din punct de vedere sanitar-veterinar, potrivit reprezentanţilor instituţiei.

‘Ca în fiecare an, în perioada premergătoare sărbătorilor pascale, DSVSA Vrancea ia măsuri suplimentare şi efectuează controale, împreună cu alte instituţii ale statului. Pentru cei care dau anunţuri de vânzare în mediul online, noi avem un program în desfăşurare, ‘clientul misterios’, prin care contactăm astfel de vânzători şi aplicăm măsurile şi sancţiunile prevăzute de lege, respectiv sancţiune contravenţională de 20.000 de lei pentru carcasa de miel, dacă vorbim de perioada premergătoare perioadei pascale, pentru carnea neexpertizată sanitar – veterinar şi confirmarea acelor carcase şi dirijarea lor către incineratoare. Toţi consumatorii care vor să consume carne de miel în siguranţă trebuie să o achiziţioneze din spaţii autorizate sanitar-veterinar’, a declarat directorul executiv al DSVSA Vrancea, Mihai Cristinel.

Şi alte produse, precum produsele de patiserie sau panificaţie, precum dulciuri sau cozonaci, sunt vizate de acest tip de controale.

‘Până în prezent, prin această metodă au fost depistate persoane care comercializau produse de patiserie sau panificaţie şi care au fost sancţionate corespunzător. Şi în cazul acelor persoane se aplică măsurile sanitar – veterinare, cu un alt cuantum al amenzii. De aceste sancţiuni sunt vizaţi toţi cei care prepară produse alimentare în spaţii neaprobate din punct de vedere sanitar – veterinar şi nesupuse controalelor oficiale pentru siguranţa alimentelor’, a precizat Mihai Cristinel.

Ca şi în anii trecuţi, sacrificarea mieilor pentru comercializare se va face doar în abatoare autorizate din punct de vedere sanitar – veterinar. Vor exista şi punctele de sacrificare organizat temporar, dar carcasele rezultate în urma sacrificării animalelor merg doar în consum propriu şi nu spre comercializare în spaţiile de vânzare, sacrificarea fiind cerută în mod expres de către consumatorul final. AGERPRES / (A – autor: Dana Lepădatu, editor: Marius Frăţilă)

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks