Copiii dezavantajaţi sunt în pericol din punct de vedere al accesului la educaţie, au avertizat reprezentanţii World Vision România, marţi, după publicarea rezultatelor PISA.
Într-un comunicat transmis AGERPRES, reprezentanţii World Vision România fac apel la autorităţi să ia măsuri urgente în privinţa creşterii echităţii în sistemul educaţional şi de protecţie a copiilor.
România este pe primele locuri în lume la decalajul de performanţă între elevi, raportat la statutul socio-economic, alături de Slovacia, urmate de Ungaria, Israel şi Taiwan, se arată în ultimul raport PISA. Totodată, România se clasează pe penultimul loc în UE la evaluarea PISA, înaintea Bulgariei, care a înregistrat regrese. Din totalul celor 81 de ţări şi teritorii participante la testările PISA, România se situează pe locul 45.
Diferenţa de scor dintre copiii avantajaţi şi cei dezavantajaţi a crescut cu 24 de puncte în 2022 faţă de ultima testare PISA din 2018. Cea mai mare diferenţă dintre elevi este înregistrată la proba de Matematică, 132 de puncte, mai arată rezultatele PISA.
Mai mult decât atât, diferenţa dintre elevii cu performanţă la cel mai înalt nivel şi cei cu una scăzută este extrem de mare în România. Un procent de 5% dintre elevi au obţinut scoruri foarte mari la testările PISA 2022, în timp ce 33,2% au avut scoruri foarte mici.
La proba de ştiinţe, 1% dintre elevii din România s-au încadrat la cea mai înaltă performanţă. La Matematică, aproximativ 7% dintre elevii defavorizaţi din România au reuşit să obţină scoruri în primul sfert al performanţei, arată sursa citată.