AcasăStiri generaleZeci de mii de bucureşteni au văzut proiecţiile de pe Calea Victoriei...

Zeci de mii de bucureşteni au văzut proiecţiile de pe Calea Victoriei şi Arcul de Triumf, în cadrul festivalului Spotlight

ARCUB estimează că 60.000 de persoane au văzut proiecţiile de pe Calea Victoriei şi Arcul de Triumf, în cele trei zile ale Festivalului Spotlight.

Cea de-a şasea ediţie a festivalului, organizată de Primăria Capitalei, prin ARCUB, alături de Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism, s-a intitulat ‘Made in RO’ şi s-a axat pe creaţiile artiştilor români. Totodată, au fost promovate instalaţii pe tema sustenabilităţii, proiecte de VR şi de inteligenţă artificială, dar şi spectacole de video mapping ce au activat clădiri şi monumente emblematice pentru istoria României.

‘Vineri seara, 15.000 de bucureşteni şi turişti au venit la deschiderea Spotlight – Made in RO pe traseul pietonal dintre Cercul Militar şi Ateneul Român. Între 15 şi 16 octombrie, programul artistic din timpul zilei de la Străzi deschise a fost continuat seara de experienţa multimedia oferită de artiştii Spotlight. Sâmbătă şi duminică seara, Calea Victoriei a devenit neîncăpătoare cu peste 45.000 de spectatori veniţi să descopere traseul Spotlight’, informează un comunicat transmis de ARCUB.

Potrivit sursei citate, una dintre cele mai vizitate instalaţii ale ediţiei a fost ‘Kaleidoscope’, care a reconstruit universul unui caleidoscop de mari dimensiuni şi a invitat spectatorii să păşească în interior şi să experimenteze cu iluzia de culoare şi lumină.

‘Impresionanta instalaţie de video mapping ‘Human Head’ a oferit, pe lângă un spectacol vizual fascinant, o experienţă interactivă cu un personaj de inteligenţă artificială capabil să sintetizeze informaţiile de pe internet şi să răspundă întrebărilor puse de spectatori. Creaturile de realitate virtuală ‘Folklore Beasts’ au atras mulţi utilizatori care au scanat codul QR al instalaţiei cu telefonul şi au activat personajele create de artişti români în cadrul XR Month. Instalaţia de mari dimensiuni ‘Lumi.Nativ’, instalaţia luminoasă ‘Discoball’ şi ‘Păzitorul’ au creat decorurile perfecte pentru selfie-uri şi poze’, se mai arată în comunicat.

Instalaţiile ‘Particle Composer’, ‘Miniplex House of Light’ şi ‘Manifest pentru echilibru’ au explorat teme despre sustenabilitate şi ecologie. Proiecţiile de video mapping din acest an au fost găzduite de clădiri precum Cercul Militar, Teatrul Odeon şi Hotel Novotel. Pentru prima dată la Spotlight, publicul festivalului a văzut statuile de pe Calea Victoriei activate de video mapping.

Duminică, la 100 de ani de la inaugurarea emblematicului monument, Arcul de Triumf ‘a prins viaţă’ printr-o proiecţie de video mapping în cadrul evenimentului aniversar ‘CentenARC’.

Artiştii implicaţi în cea de-a şasea ediţie a festivalului sunt: Augmented Space Agency, Irina Bako, Alex Dohotaru, Denis Flueraru, Ioana Halunga, Humans.ai, Kaustika, Les Ateliers Nomad, MotionLab, NoiseLoop Studio, Dan Pecete, Reniform, Vlad Ţenu, Wooba, 360 Revolution.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks