Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa a organizat miercuri, în scopul promovării potenţialului portului maritim românesc, a 15-a ediţie a Zilei Portului Constanţa la Budapesta.
Potrivit CNAPM, evenimentul de la Budapesta oferă reprezentanţilor Portului Constanţa posibilitatea să îşi consolideze relaţiile de afaceri cu partenerii ungari, dar şi să dezvolte noi colaborări.
‘Pe parcursul ediţiilor anterioare, evenimentul a devenit punctul de întâlnire al celor mai importanţi actori din zonă în domeniul transporturilor, logisticii şi agro-business, la această ediţie fiind prezenţi peste 140 de participanţi, reprezentând 85 de companii din Ungaria, Croaţia şi Serbia. Alături de CN Administraţia Porturilor Maritime SA, au fost reprezentate la Budapesta companii de referinţă de pe platforma portuară – Chimpex, Comvex, Romcargo Maritime, Sea Container Services, Silk Route Shipping, Transport Trade Services, Umex. La eveniment a fost prezent şi ambasadorul României în Ungaria, ES Gabriel Cătălin Şopandă’, se arată într-un comunicat de presă transmis de CNAPM Constanţa.
Directorul general al companiei, Florin Vizan, a menţionat că în portul Constanţa a fost înregistrat anul trecut cel mai mare trafic de mărfuri din ultimii ani.
‘Evenimentul de la Budapesta este cel mai bun prilej pentru a consolida legăturile de afaceri dintre comunitatea portuară din Constanţa şi mediul de afaceri ungar şi pentru a promova noi parteneriate de afaceri care să contribuie la creşterea traficului de mărfuri prin Portul Constanţa. Anul trecut, portul Constanţa a înregistrat un trafic record de 75,5 milioane de tone, fiind cel mai mare volum de mărfuri operat în ultimii ani’, a declarat Florin Vizan, citat în comunicat.
În cadrul discuţiilor de la Budapesta au fost abordate subiecte legate de reconfigurarea rutelor de transport Asia Centrală – Marea Caspică – Marea Neagră şi de importanţa acordată legăturii cu porturile poloneze şi Marea Baltică.
‘În actualul context, se pot crea şi oferi noi servicii clienţilor şi partenerilor din hinterland, în cazul acesta Ungaria, care pot accesa noi pieţe prin intermediul Portului Constanţa’, se afirmă comunicatul CNAPM Constanţa.
Conform acestuia, o atenţie deosebită se acordă iniţiativelor pentru noi linii regulate Ro-Ro cu porturile Poti (Georgia) şi Karasu (Turcia).
‘Administraţia Porturilor Maritime a prezentat proiectele de dezvoltare finalizate recent, precum şi proiectele lansate pentru perioada următoare, cu scopul de a îmbunătăţi condiţiile de operare în porturile maritime româneşti, pentru eficientizarea condiţiilor de tranzitare a fluxurilor de marfă cătredinspre hinterlandul deservit. La finalul evenimentului, au avut loc întâlniri B2B între reprezentanţii companiilor prezente, interesate în ceea ce priveşte lansarea şi dezvoltarea unor noi lanţuri logistice, adaptate la situaţia actuală’, mai menţionează comunicatul CNAPM Constanţa. AGERPRES / (AS – autor: Nona Jalbă; editor: Marius Frăţilă)