Acasă652Protest la CAS Mureş: Salariile au rămas la fel din 2017, volumul...

Protest la CAS Mureş: Salariile au rămas la fel din 2017, volumul de muncă, din ce în ce mai mare

Angajaţii Casei de Asigurări de Sănătate Mureş s-au raliat, luni, protestului naţional şi au întrerupt lucrul timp de două ore, pe motiv că salariile nu au mai fost majorate din anul 2017, în timp ce volumul de muncă a devenit din ce în ce mai mare.

‘În spirit de solidaritate cu colegii noştri din întreaga ţară, am hotărât să întrerupem activitatea astăzi, de între orele 10:00 şi 12,00, având în vedere toate nemulţumirile acumulate de-a lungul timpului. E primul protest de anvergură, în sensul că e prima dată de 25 de ani de când e un protest concertat la nivel naţional, în sensul că toate casele, toţi angajaţii din toate casele judeţene, inclusiv Casa Naţională, au hotărât întreruperea activităţii. Principalele revendicări ale noastre sunt sistemul de salarizare, în sensul că salariile noastre au rămas la fel din 2017. Suntem la acelaşi nivel de salarizare, în condiţiile în care volumul de muncă, sarcinile de serviciu sunt din ce în ce mai multe şi noi suntem din ce în ce mai puţini. Sunt foarte mulţi colegi care nu fac faţă presiunii şi volumului de muncă şi au plecat’, a declarat presei preşedintele Sindicatului Solidaritatea din CAS Mureş, Alina Simionescu.

Potrivit liderului sindical, pe lângă plecările voluntare din sistem, din cauza salarizării deficitare, există, cel puţin la nivelul CAS Mureş, multe pensionări şi persoane în concediu medical, nefiind nicio posibilitate de angajare a unor colegi noi.

‘Volumul de muncă şi complexitatea muncii pe care o depunem este din pe zi ce trece tot mai mare şi cam astea sunt nemulţumirile noastre. De aceea am hotărât astăzi să întrerupem, întrerupem activitatea între ora 10:00 şi 12, să vedem în continuare ce se va hotărî. La nivel naţional, problema e de sistem, deja sistemul informatic cu care lucrăm, nu spun cum funcţionează, cred că toată lumea ştie, şi furnizorii de servicii medicale, şi asiguraţii. Noi suntem interfaţa între sistemul informatic care nu funcţionează şi dânşii. Deci se adună o grămadă de frustrări şi de o parte şi de alta şi noi suntem cei pe care se descarcă toată lumea’, a subliniat Alina Simionescu.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks