Serviciul de call center ALOPEDI 0364-917 al Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj a fost apelat de peste 11.200 de părinţi, în primele nouă luni ale anului în curs.
‘Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, împreună cu reprezentanţii Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, au realizat o analiză a activităţii derulate în primele trei trimestre ale anului 2023 prin intermediul proiectului destinat obţinerii sfaturilor medicale pediatrice. (…) ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primele nouă luni ale acestui an de 11.296 de părinţi’, se arată într-un comunicat transmis, vineri, de Consiliul Judeţean (CJ) Cluj.
Marea majoritate a solicitărilor, 69,64% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinţilor li s-a explicat care sunt semnele la apariţia cărora trebuie să se adreseze medicului. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului respectiv precum şi momentul în care acesta are nevoie de consult medical faţă în faţă. De asemenea, în şapte cazuri a fost necesară intervenţia echipajului medical de urgenţă.
‘Numărul solicitărilor se menţine ridicat, ceea ce demonstrează, o dată în plus, încrederea pe care o au părinţii în acest serviciu de telemedicină. Este îmbucurător faptul că majoritatea problemelor au putut fi soluţionate telefonic, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la cabinetul medical’, declară preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.
În primele trei trimestre ale anului 2023, 1.620 de solicitări au fost pentru probleme respiratorii, iar cele digestive, respectiv vărsături, diaree şi dureri abdominale au fost cauza unui număr de 1.454 de apeluri.