Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Adela Cojan, a declarat, joi, că doreşte păstrarea serviciilor de telemedicină introduse la începutul pandemiei de COVID-19, precizând că legislaţia permite acest lucru.
‘Am învăţat şi lecţia necesităţii introducerii serviciilor de telemedicină, servicii pe care sistemul asigurărilor sociale de sănătate le-a introdus încă din primele luni ale manifestării pandemice şi pe care dorim să le menţinem în continuare. Legislaţia permite acest lucru. Este vorba despre serviciile de teleconsultaţii, telemonitorizare, telepatologie, teleradiologie, teleexpertiză. Sunt domenii de dezvoltare care s-au accelerat în aceşti doi ani şi pe care va trebui să le menţinem. A fost un adevărat boom tehnologic în această perioadă. Toată lumea trebuie să se împrietenească cu tehnologia – şi pacienţii şi medicii’, a afirmat Cojan.
Potrivit acesteia, anul trecut, în timpul pandemiei, costurile suportate de CNAS cu asistenţa medicală spitalicească au crescut cu aproape un miliard şi jumătate de lei.
‘Anul trecut pandemia ne-a costat pentru asistenţa medicală spitalicească în plus peste un miliard de lei, aproape un miliard şi jumătate’, a afirmat preşedintele CNAS la dezbaterea Profit Health Forum, cu tema ‘Capacitatea sistemului medical de redresare şi rezilienţă post-COVID. Ce lecţii am învăţat în pandemie?’.