Un proiect început în urmă cu un an de Primăria Arad prin care urmau să fie realizate 117 de staţii de autobuz în oraş este blocat de câteva luni la stadiul în care doar jumătate din lucrări au fost efectuate, pentru că firma care a câştigat licitaţia a refuzat să finalizeze staţiile din cauza costurilor care au depăşit valoarea iniţială a contractului, pe fondul scumpirii materialelor de construcţie.
Proiectul de amenajare a celor 117 staţii de autobuz are o valoare de aproximativ 3.000.000 de lei şi a fost iniţiat pentru ‘promovarea transportului în comun acolo unde nu ajunge tramvaiul’.
Conform proiectului, staţiile ar trebui să fie acoperite, să aibă bănci, coşuri de gunoi şi panouri cu afişaj, însă până acum au fost realizate doar 64 de staţii, dar nici acestea nu sunt complete pentru că nu au acoperiş şi panourile laterale.
‘Foarte multă lume a văzut că se lucrează încă la staţiile de autobuze şi mulţi au spus că parcă e lucru făcut pe dos, de maniera în care sunt băncile, au început să pună şi coşurile de gunoi, dar nu avem acoperişurile. Aşa este, ştim şi noi, dar din păcate lucrăm cu legile pe care le avem. Contractul e câştigat de o firmă, a executat o parte, partea de acoperiş nu mai vrea să o execute pentru că preţurile au crescut de atâtea ori la materiale astfel încât intră pe minus. Legea nu ne dă voie să mărim atât de mult contractul, astfel încât probabil vom fi în situaţia să închidem contractul cu ei până la faza bănci şi coşuri de gunoi, iar anul viitor să licităm la noile preţuri şi cine o să câştige să ne facă acoperişurile, părţile laterale şi ce va mai fi cazul’, afirmă primarul municipiului Arad, Călin Bibarţ, într-o postare pe contul său de Facebook.
El a mai spus că Primăria nu poate fi de acord ‘să se schimbe soluţia tehnică şi să se pună un plexiglas de doi lei pe acoperiş’.
Contactaţi de AGERPRES, reprezentanţii Primăriei Arad au adăugat că stadiul fizic al lucrărilor la acest proiect este de aproximativ 50%, iar motivul blocării lucrărilor este ‘preţul crescut al materialelor’.
Funcţionarii municipalităţii afirmă că la unele materiale preţurile s-au triplat faţă de momentul depunerii ofertelor de către firmele care au participat la licitaţia de atribuire a lucrărilor. Astfel, aceste creşteri de costuri nu pot fi acoperite prin ajustarea valorii contractului semnat, fiind nevoie de o nouă licitaţie pentru atribuirea lucrărilor care mai sunt de executat, licitaţie care va fi organizată în 2023.