Consiliul Judeţean (CJ) Argeş a anunţat, luni, deschiderea circulaţiei pe noul pod peste râul Dâmboviţa de pe drumul naţional DN 73, care face legătura între Piteşti şi Braşov.
Potrivit unui comunicat al CJ Argeş, acesta este cel mai lung pod de tip arc cu calea sus din România. Darea lui în folosinţă va permite ridicarea restricţiilor de tonaj de pe actualul pod peste Dâmboviţa, construcţie monument istoric ridicată în 1886.
‘Sună cam rău când ne gândim că aceste lucruri sunt premiere după 1989, dar este bine că se întâmplă, totuşi, şi acum. Trebuie să spunem că cei din actuala conducere a Ministerului Transporturilor, prin ministrul Sorin Grindeanu, sunt cei care au pus bazele dezvoltării infrastructurii rutiere în România cum nu s-a mai întâmplat în ultimii 30 de ani. Întâlnim din ce în ce mai des şi constructori serioşi, aşa cum este şi cazul firmei care a lucrat la acest pod, pentru că marile noastre probleme au plecat de la faptul că dorinţa noastră de a construi s-a întâlnit cu dorinţa unora de a nu face nimic şi doar de a lua banii pentru ceea ce ne doream noi să construim’, a declarat preşedintele CJ Argeş, Ion Mînzînă, prezent la inaugurare.
La rândul său, secretarul de stat Ionuţ-Cristian Săvoiu, din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a apreciat soluţia tehnică adoptată pentru construirea noului pod.
‘Este un moment în care arătăm că Ministerul Transporturilor este preocupat şi de situaţia podurilor de pe infrastructura rutieră. Ştiţi bine că avem foarte multe situaţii de poduri care trebuie reabilitate sau reconstruite, aşa cum a fost cazul aici. Soluţia adoptată la Podul Dâmboviţei cred că face cinste şi proiectanţilor şi constructorilor şi Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti’, a declarat Săvoiu, citat în comunicat.
Noul pod este amplasat pe DN 73, în comuna Dâmbovicioara. Are o lungime totală de 170 de metri şi traversează râul Dâmboviţa printr-o deschidere de 100 de metri, încadrată de două deschideri marginale de câte 35 metri fiecare.
Lungimea totală a lucrării este de 760 de metri, incluzând şi rampele de acces. Valoarea totală a proiectului este de 46 de milioane lei, din care finanţarea europeană se ridică la 32 de milioane de lei. AGERPRES / (AS – autor: George Onea, editor: Marius Frăţilă)