Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) din Bistriţa va organiza, la sfârşitul lunii august, o licitaţie cu strigare pentru închirierea a 12 panouri publicitare situate în curtea unităţii, scopul fiind acela de a face rost de fonduri suplimentare pentru hrana pacienţilor, având în vedere că alocaţia de hrană a fost majorată începând cu luna mai la 20 de lei pe zi.
SJU a anunţat marţi după-masă, pe pagina de socializare a instituţiei, că licitaţia va avea loc în data de 25 august, preţul de pornire fiind de 60 de euro pe lună pentru fiecare panou, iar criteriul de atribuire fiind oferta cea mai mare.
Contractul de închiriere pentru fiecare panou va fi încheiat pentru o perioadă de 12 luni, iar plata chiriei pentru primele două luni se va plăti în avans.
Cele 12 panouri publicitare sunt situate în apropierea noii Unităţi de Primiri Urgenţe, care în prezent se află în faza finală de extindere şi modernizare.
Pentru a putea mări alocaţia de hrană a pacienţilor la 20 de lei pe zi, SJU Bistriţa a apelat până acum la fondurile încasate anul trecut din testele PCR pentru COVID-19, realizate contra cost, care s-au ridicat la aproximativ 2,4 milioane de lei.
Managerul spitalului, Gabriel Lazany, a declarat marţi, pentru AGERPRES, că banii încasaţi din testările PCR vor merge în continuare către hrana pacienţilor, având în vedere că sumele estimate a fi încasate din închirierea panourilor publicitare nu sunt suficiente.
‘Eu mai am şi alte surse de venit alternativ, care completează. Avem testele PCR, într-adevăr, nu mai e ca anul trecut, dar acum, în perioada concediilor, cei nevaccinaţi se testează. Facem teste rapide iar, destul de multe, avem contracte semnate’, a explicat Lazany.
Costurile cu hrana pacienţilor internaţi în spitalul din Bistriţa se ridică, lunar, la aproximativ 400.000 de lei.
Potrivit lui Gabriel Lazany, există deja firme care şi-au anunţat intenţia de a închiria panouri publicitare în curtea spitalului, în special din domeniul farmaceutic.